Gå til innhold

Kjenner bare bevegelse på høyre side... normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35 nå... og alle bevegelser/spark kjenner jg kun på min høyre side hele tiden!

En sjelden gang er h*n så vidt over på venstre sida.

Er d "normalt"?? Hvordan er d m dere?

Mener og huske at når jg gikk med 1mann, snudde hun seg fra side til side noen ganger... bevegelsene ble mere over hele magen(??)

Skal ikke på kontroll før til uka igjenn, og tenkte og høre m dere først hvordan dere har det:)

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et bra tegn at du kjenner mest spark/bevegelse på din høyre side :-) Da betyr det (vist..:-P) at babyen ligger "rett" til i forhold til fødsel ;-)

Så ja, jeg og kjenner at det er mest aktivitet på høyre side:-)

Skrevet

Å... HURRA:) Nå ble jg letta! Takk:))

Skrevet

Hei,

jeg har nesten utelukkende kjent bevegelser på høyre side. Jeg er nå i uke 39, og slik har det vært stort sett hele graviditeten...og baby har det fint:D

Skrevet

det betyr kanskje at han har lagt seg til i "fødestilling"?

Er det best å kjenne bevegelser på høyreside? Hvorfor det?

Jeg har både dette svangerskapet og forrige hatt mest bevegelser på venstreside. Han ligger med rompa opp til høyre, på samme måte som broren. Jeg har hørt at det er mest vanlig at de ligger på venstre side, men har tenkt for meg selv at jeg har best plass på høyre side for der mangler jeg en eggstokk... (den er vel ikke så stor at det har noe betydning, men jeg tror nå det likevel... ;o) )

Skrevet

Ja, lurer på det samme som ohayoo, hvorfor er det best å kjenne bevegelse på høyresiden?

Selv har jeg i ca 10 uker følt bevegelsene på venstreside. Min ligger med rumpa opp til høyre også.. Også dytter han fra med føttene på venstresiden. Nå er jeg 35 uker på vei.

Skrevet

Er 33 uker og min har ligget til høyre et par uker nå. Kjenner derfor beina på venstre side. Vistnok er det vanligst at de ligger med kroppen til venstre. Jeg har også lest at det er en litt høyere andel av såkalte stjernekikkere av de som ligger med kroppen mot høyre. Min jordmor mente nå uansett at det ikke spilte noen rolle hvordan babyen kom ut så lenge det var fremgang og at de ikke brydde seg med mindre det hele stoppet opp. Sant nok ;-)

Skrevet

Det er helt normalt, jeg har aldri kjent spark opp mot ribbeinene på venstre side.. bare høyre :) Og jordmor sa en gang at jeg kunne ha en til baby på venstre siden, for min lille lå bare på høyre side..

Skrevet

Min lille snupp ligger akkurat på samme vis.. kjenner spark på høyre side, og har gjort det så lenge jeg kan huske ( uke 34 nå). Jeg ser for meg at han ligger den veien fordi jeg har morkaken i front på venstre side. Ser derfor for meg at han snur seg med ryggen til den og derfor ligger mot høyre.. hehe.. må jo være ekkelt å ligge med den morkaken oppi ansiktet tenker jeg han tenker :-)

Skrevet

Morkaka ja, kanskje det er derfor min lille frøken ligger med begge bena ut??

Jeg har morkaka på bakre vegg.

Skrevet

Har ikke kjent et eneste spark på venstre sideav navelen jeg.. er 30+0 i dag. Morkaka ligger foran til venstre da, så det har vel litt å si, men det var likedan med førstefrøken - og da var morkaka bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...