nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 lillemor er syk, har hatt feber siden lørdag. var hos legen i går. ungen hoster HELE natten, og hverken hun eller heg sover noe særlig, og hun skal helst ligge oppå meg... samboeren har jobbet overtid hele uka (hele søndag, mandag, tirsdag, og kommer ikke hjem før vi har lagt oss i kveld), og i morgen drar han på hyttetur og blir borte til søndag. jeg skjønner jo at han må gjøre ferdig prosjektene på jobben, og jeg skjønner jo at den turen har vært planlagt lenge... jeg bare føler meg så alene midt oppi alt dette her... er gravid i uke 21, spyr og er kvalm innimellom, og energien min er ikke helt på topp... *syte og klage*
Herlige barn har jeg fått Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Om hun hoster hele natten, hvorfor fikk du da ikke noe hostedempende til henne? Efedrin evnt cosylan? Er jo slitsomt både for henne og deg at hun hoster hele natten. Sover hun ikke noe på dagen? har du da mulighet og legge deg litt nedpå? Håper det ordner seg!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2009 joda, jeg fikk det, men hun hostet like mye uansett... og jeg kan jo ikke gi henne for mye av det heller... og hun hoster mindre enn natt til søndag, da hostet hun til hun kastet opp 2 ganger... :o/ legen mente hun hadde litt krupphoste, litt øreverk og store, hovne mandler... joda, hun sover på dagen, hun sover nå også... jeg våknet da samboeren dro og fikk ikke sove igjen etter å ha kastet opp... :o/ mulig jeg må legge meg sammen med henne etterpå... ordner seg alltid, bare er litt kaos akkurat nå... ;o)
line_n & sara Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 uffda..jeg ville faktisk bedt samboern om å revurdere denne hytteturen! slitsomt å være aleine med sykt barn, og iogmed at formen din er ikke alltid på topp, så kanskje han kunne holdt seg hjemme..? synes ikke det er så urimelig å be om.. håper frøkna blir bedre snart, da!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2009 har ikke lyst til det... han sa i går at han har gledet seg så lenge til turen, men nå har han bare dårlig samvittighet for å reise bort... har ikke lyst til å ødelegge alt for han, stakar... tror uansett ikke han hadde blitt hjemme, det er med jobben og han som skal kjøre...
We Hope Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Hei Jeg har bare et lite tips:) Hos barn som hoster (noen ganger voksne også) pleier det å være veldig effektivt å smøre Mentholatum salve/krem UNDER beina på natta!! Lykke til, så skal jeg tenke på dere!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2009 takk for tips )
Chiquita Bananas Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Vi slet med at lillegutt hosta i nesten 2 måneder og hadde itillegg et stygt eksem på kinnene pga. atopisk eksem. Fikk tips fra legen om luftfuktigheten på rommet pga. eksemet, så vi kjøpte en luftfukter til å ha på soverommet og øke fuktigheten. Innen et par dager så forsvant hosten hans og eksemet er borte ) Jeg brukte også luktfukteren selv siden jeg hosta og ble bedre.... Vi har en Bionaire som gir kald luft da....
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2009 legen mente at dette kunne være noe av det influensagreiene som er ute og går nå, og halve barnehagen har det sammen, så jeg føler at det er litt drastist å kjøpe en luftfukter... hehe har det kaldt på soverommet, da.
Silja FullFres McQueen Skrevet 28. januar 2009 #10 Skrevet 28. januar 2009 Signerer det Mentholatum-tipset! Etter Minsten hadde hostet seg gjennom natt etter natt, prøvde jeg det en kveld. Og han hostet to-tre ganger iløpet av hele natta! *O`lykke* Men Cosylan skal jo oxo funke.. Du husker å gi det jevnlig gjennom dagen sikkert? Ikke bare rett før hun legger seg? God bedring hvertfall =)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2009 jeg fikk bricanyl fordi frøkna ikke tåler efidrin. skal bare ha 2 ganger i døgnet...:o/
Silja FullFres McQueen Skrevet 28. januar 2009 #12 Skrevet 28. januar 2009 Åhh.. Eldstefrøkna OG Minsten her har oxo Bricanyl, de får det fire-fem ganger... Fikk nå jeg beskjed om.. Men det er jo sikkert forskjellig fra unge til unge =) Men prøv hvertfall det Mentholatumtipset! =)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2009 så rart... legen sa at egentlig var det 3 ganger, men hun trengte bare to... på apoteket lurte de veldig, for legen hadde skrevet ut en høyere dose enn normalt... men siden hun bare får det 2 ganger går det visst bra... da blir det en tur på apoteket i dag osgå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå