Gå til innhold

Er vi virkelig så fæle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag har lillegutts oldefar 80 års dag.

Han bor på sykehjem, å vi har valgt å stå over, mini har sliti med diare i snart 2 uker, å har nettopp sluttet å spy. Han har fremdeles ikke hatt en normal bleie. (vi har vært hos legen et par ganger, seinest i går, han får i seg nok drikke)

Så vi har lyst til at han skal få noen dager å komme seg på.

Nå har vi blitt kjeftet ned av barnet til oldefar at vi er kjempe egoistiske som ikke kommer.

Vi vil heller komme en dag neste uke.

Føler liksom ikke at et sykehjem er rette plassen for en gutt som så vitt er blitt frisk.

Ikke er han riktig frisk ennå heller, han er jo ikke fast i magen ennå, selvom jeg kanskje ikke vill kalt det diare direkte nå.

Er det virkelig så forferdelig at vi prioriterer guttens helse, foran å være der på den faktisk 80 års dagen?

For oss så virker det ganske fornuftig.

Er jo ikke som vi ikke skal komme i det hele tatt, vi bare utsetter det noen dager. Ser jo på gutten at han er sliten, å han har begynnt å sove mye mer i døynet igjen. To ganger om dagen på 2 timer, å alikevell hele natten. Han er 21 mnd, å har bare sovet 1 gang (ca 2 timer, selv regulert) om dagen siden han var 10 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå å besøk han på sykehjemmet om noen dager, kan da ikke være så ille å ikke komme akkurat på dagen. kan være greit for 80 åringen å få litt besøk senere også, ikke alt på en gang liksom:-)

Skrevet

Synes det er greit å holde en ikke helt frisk unge vekke fra sånt jeg- ikke bare for ungens del, men for de gamle også! De tåler jo ikke så mye, og på et sykehjem smitter slike ting raskt. De gamle kan jo bli skikkelig syke om lillemann smitter dem.

Skrevet

Da hadde jeg gått alene (evt mannen til gutten din hvis det var hans bestefar). Det er helt forståelig at man ikke drar med en liten, nesten syk, pjokk på et aldershjem, men dere trenger jo ikke å stille alle mann, det er tross alt en 80-årsdag.

Skrevet

Jeg ville holdt syke unger langt unna, diare på aldershjem er ikke noe man ønsker.

Jeg ville likevel dratt, eller sendt mannen. Man må jo ikke være to hjemme for å passe barnet.

Skrevet

Hvorfor kan ikke en av dere reise, så dere hvertfall er representert? At alle må være hjemme blir for dumt, og vitner om at dere ikke har lyst.

Skrevet

En 80 årsdag er et stort jubileum og føles ofte veldig viktig for jubilanten. Hvis gutten er for syk ville jeg nok gjort ganske mye for å få tak i barnevakt slik at du og eventuelt mann eller samboer kan være til stede. Det blir ikke det samme å stikke innom om noen dager.

På et sykehjem er det også mye "status" i å vise at mange fra fammilien møter opp på store dager. Det er noe mange er stolte av fordi det viser at de gammle fortsatt har en plass i fammilien og at at fammilien har respekt for dem og kjærlighet til dem. Slik var det i hvertfal for mine besteforeldre.

Å kjefte på dere fordi dere ikke kommer er vel ikke riktig, men jeg synes dere skulle legge vell så mye inn på å greie dette som om det hadde vært et bryllup eller en begravelse i fammilien.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med en syk unge på sykehjem ihvertfall. Jeg jobber på sykehjem, og diareepedimi på sykehjem er helt grusomt. Når 22 beboere og samtlige ansatte ligger med diare og spysyken er det ikke noe gøy å være på jobb. Eller gøy for de eldre.

Skrevet

fikk dere kjeft??? er det mulig...dere tar jo hensyn! i bhg osv sier de jo at inkubasjonstiden på slikt er 48 timer, etter man har fått normal avføring... kan jo ikke dukke opp der og smitte alle de eldre, uff nei og nei.. dere er ikke fæle;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere ikke legger dere litt i selen for å få barnevakt så dere voksne ihvertfall får vært med på bestefars store dag.

Skrevet

Hvis dette er en smittsom ting, skjønner jeg veldig godt at dere vil holde gutten hjemme. Det er det ingen som skal bli sur for. Skjønner også godt at gutten ikke er i form og selv ville jeg ha ventet til neste uke eller til gutten var frisk. Det er jo en annen ting å tenke på hvis det er smittsomt, dere kan jo også være bærere av det smittsomme selv om det ikke har brutt ut. Da kan dere strengt tatt smitte de eldre der om en av dere møter opp. Så jeg ville uansett ventet noen dager jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...