Gå til innhold

Klementiner til baby over 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om det er greit å gi babyer over 6 mnd klementiner? Er det sterkt til magen? Jenta mi elsker det, men ga ikke henne før hun var 9 mnd. Kanskje det er for tidlig også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitrusfrukter er anbefalt først fra ca 12 mnd.

Skrevet

Okey.. Hvorfor? Må kanskje gi lite og sjeldent da.. Hun synes jo det er så godt, og det er det jo!:)

Skrevet

Det inneholder vissnok allergener og dersom barnet først er allergisk kan reaksjonen på et spedbarn være vanskeligere å oppdage før den er gått så langt at ting begynner å bli mer kompilisert og kanskje fører til innleggelse.

Skrevet

Søkte opp litt info og det anbefales ikke før de er 1 år nei. Kan være allergifremkallende og er sterkt til magen. Kan få diare og bli såre i stumpen. Kan også bli såre og røde der saften av sitrusen kommer i kontakt med huden.

Skrevet

Jeg spurte helsesøster om dette. Og det er bare å la ungen smake litt på der. Poden her er 7 mnd og i jula fikk han smake klementiner og nå smaker han på appelsiner....

Har ikke skjedd noe galt.

Helsesøster sa også at om du lar h*n smake og det komer røde prikker på kinnet, venter du bare en mnd og prøver igjen. Trenger ikke være allergi med en gang, kan bare være det var for tidlig for din unge!

:)

Skrevet

Jepp, min hs sa også det, samt at om hverken mor eller far er veldig allergisk er det bare å la dem smake! Mini på 8 mnd liker også klementiner :)

Skrevet

Men hvem har mest info, helsesøster på HS, eller forskene som helsedirektoratet baserer sine rettningslinjer på?

Skrevet

kommer ann på hva slags forskere du hører på vettu. Er det samme forskere som sier at man får kreft av å ete eple?

Jeg hadde valgt HS, hun har jo i det minste daglig kontakt med barn! Disse forskerene sitter inne på labben og tester på rotter (satt på spissen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...