Gå til innhold

Er jeg dum???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da frøkna ble født ble vi enige om at jeg skulle gå hjemme med henne i to år.. og at jeg etterhvert skulle ta en kveldsjobb, for å hjelpe til med å betale lånet.

Nå er hun litt over ett, og jeg skal begynne å lete etter jobb - men faren har tydeligvis ombestemt seg.

Han sitter i dag med over 150 000 (utenom lønnen), som han plamlegger å bruke på nintendo wee, konserter, og han bruker ca 2000 hver gang han er ute på byen (noe som er ofte).. og jeg sliter denne måneden med å klare å betale lånet på 5000.

Er jeg dum som blir lei meg for at han ikke hjelper meg? Vil ikke "leve på ham", men dette var vi liksom enige om....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har nok ikke skjønt at han har familie...??

Er lånet i begge sitt navn?

Skrevet

Lånet er i begges navn..

Og han har ikke noe problem med å gi eksen (moren til sønnen hans) penger, når hun trenger til seg og ungen.

frustrert og såret

Skrevet

Vet ikke om du er dum, men mannen din er ihvertfall ganske kørka om han har planer om å bruke 150 000 på en nintendo wii (ja, og noen konserter...)

psssst! Har en nintendu wii her, han skal få en meget bra pris på den (ihvertfall sett i forhold til 150 000;) )

Skrevet

Vil vel helle si at det er han som er dum!

Nå man bor sammen under samme tak skal det ikke være nødvendig at en sliter økonomis, og den andre sitter med konto'n full!

Han har virkelig misforstått hvordan det fungerer i en familie!

Skrevet

Dum?!

Nei.

Men jeg ville nok smelt hardt i dørene hjemme og sagt klart fra hvordan livet fungerer dersom man er enige om noe slikt på forhånd. Da setter han søren ikke deg i beita med dårlig råd osv.

Og dersom du bare skal jobbe deltid, husk at du taper pensjonspoeng osv også, er det noe du er villig til bare fordi bf er en egoist? (for jeg oppfatter ham som det)

Og er man en familie og har spart opp såpass med penger så ville jeg ikke sløset dem vekk på tøys! Wii, konserter osv er tøys.

Invester det i boligen, eller oppussing, nedbetaling på studiegjeld etc... Eller rett og slett spar dem til en dag dere virkelig trenger dem, i felleskap!

Skrevet

Hva med å spare penger til datteren sin? Penger til førerkort for datteren? Konfirmasjon for henne? Bryllupet hennes når/hvis den dagen kommer? Eller hennes første bolig?

Samboeren din er en egoistisk, bortskjemt liten drittunge.

Skrevet

Hvordan mener han at du skal kunne betale lånet? Regner med at du mottar bare kontantstøtte og barnetrygd, og det blir jo litt snaut å betale 5000,- av det... 5000, er det liksom din andel av lånet det da eller? Har mannen lyst til å ha en hjemmeværende kone, så bør han hvertfall prioritere å betale lån framfor å bruke 150 000 på bare fjas...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...