Gå til innhold

Hva tror dere om dette barnesetet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha nytt barnesete til vesla på 1,5 år. Hun er ikke vandt til å sitte bakovervendt, så jeg er litt usikker på hvordan det er å venne henne til det nå. Har sett på det rosa barnesetet her : http://www.barnesete.no/gruppe1/ . Tror dere det er ok? Noen her som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så jo bra ut, men jeg aner ingenting om den bøylen.

 

Har du vært inne på tryggtrafikk.no ? Sett videoene der? Ikke la datteren din bestemme hvilken vei hun vil sitte, det bestemmer du ;-) Du holder ut litt sutring i en overgangsperiode. Jeg hadde aldri i verden hatt en så liten unge forovervendt når jeg vet hva de som jobber med stygge bilulykker mener om saken...

Skrevet

Vet heller ikke noe om setet, men min satt veldig lite i bilstol frem til han var to år (kjørte nesten ikke bil). Vi begynte da med bakovervendt og det var ingen protester, og han er ikke den som lider i stillhet for å si det sånn;) Så tror han syns det var helt greit, og han sitter fortsatt bakovervendt.

Skrevet

Huff ja, jeg har sett videoene, og vet at jeg absolutt bør ha bakovervendt sete, men et annet problem vi har, er at de tar så stor plass i bilen. Det blir da nesten umulig for oss å ha noen sittende i passasjersetet foran. Har akkurat bygd på huset, og ikke råd til å kjøpe ny bil heller np. Men jeg vil i hvertfal prøve å finne det best mullig forovervendte setet jeg kan. Hvis det da ikke dukker opp et bakovervendt sete som ikke tar så stor plass.

 

Skrevet

Reis i butikken og prøv de. Vi har heller ikke super plass foran i en liten bil. Men det går fint.

Skrevet

Jeg ville ikke ha kjøpt det setet.

Hvis du først skal snu henne så ville jeg gått for et av de kjente merkene som man vet er bra.Usikker på om det er gjort noen tester på de setene her i norge og jeg?jeg har ikke sett noen med de i ihvertfall.Og jeg synes ikke det ser like sikkert ut som de "vanlige"setene.....

 

maxi cosi priori

hts besafe izi comfort

britax two way elite(tror d var navnet),dette kan haes begge veier så da har du jo begge muligheter.

 

 

dette er ihvertfall alle 3 gode seter som er mye brukt og anbefalt.

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt det til mine barn. Har aldri hørt om merket før.

Jeg hadde heller gått for et som en kan ha både bakovervendt og fremovervendt.

 

Storesøster snudde vi litt før hun ble 2 år pga hun kastet så masse opp i bilen når vi flyttet og kjørte mer og lenger. Hun satt jo bakovervendt og jeg hadde null kontroll over henne.

Det ble nesten slutt på oppkastingen når vi snudde henne. Nå er det bare et par ganger i året mot minst annen hver tur.

 

Lillebror fikk britax multi tech på mandag. Den er på tilbud ut mnd. Denne stolen er forholdsvis ny og ikke testet objektivt, men det er et kjent merke.

 

Skrevet

BeSafe Izi combi x1 kan du ha begge veier, og det tar ikke stor plass heller.

Jeg har det bak mitt sete, bakovervendt.

Skulle det absolutt ikke gå kan du jo snu det andre veien.

Vi har ett speil som vi kan se mini i, men han kan også se seg selv og oss i speilet.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...