Nybakt tobarnsmamma Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Har bekkenløsning, og har blitt sykemeldt 100 % pga dette. Klarer ikke å jobbe, da jeg får forferdelige smerter i bekkenet, og må innta sofaen om ettermiddagen/kvelden. Har blitt litt bedre nå etter noen dager hjemme. Men lurer på en ting. Legen min vet at jeg har det, og at jeg var veldig plaget med dette sist gang også. Men hun mener jeg ikke skal gjøre noe med det. Tar mange måneder før man får fysioterapaut osv. Ingen henvisninger hit eller dit, ingen spesielle råd annet enn å ta livet med ro.. Skal jeg bare ta det med ro framover da, eller? Mange som bruker fysio, bassengtrening, kiropraktor, ostopat osv?? Da må jeg henvises dit av legen min? Som ikke mener det er vits i, pga har man fått det så har man fått det.
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Hei. Jeg hadde det forrige gang og da mente legen min at jeg ikke trengte behandlin. Fikk da ingen behandling under eller etter. Jeg slet med plagene helt frem til nå i sommer, og jenta fyllte tre år i oktober. Denne gangen fikk jeg det ganske tidlig igjen, ble 100% sykemeldt, og skal både til fysioterapaut og på vannjogging. Jeg har flyttet i mellomtiden og byttet lege. Den nye legen min reagerte på at jeg ikke fikk noe behandling sist. Du vil nok ikke få helbredet bekkenet, men man kan trene seg opp til å ikke provosere det mer enn nødvendig, og kanskje redusert noen av plagene. Vannjogginga er vel mest til for at kroppen skal være litt i aktivitet og gi oss litt overskudd i hverdagen. Slik at hverdagslige tgblir litt liettere. Så jeg vil anbefale begge deler. :-) Min søster slet med ettervirkningene slik som meg og hadde behandling hos en naprapat, hun ble kvitt plagene. Men ble gravid igjen ca. 1mnd etter bhandling, og da var det pån igjen..
Liv-mora Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Svært mange har veldig god hjelp av kiropraktor, du trenger ikke henvisning.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 heisann....hvor langt er du på vei? Jeg har også hatt store smerter i korsrygg/rumpe med ilinger nedover den ene foten. Vet ikke om det er bekkenløsning enda, men skal til fysioterapaut neste uke! Har vært hos kiropraktor, noe som ikke hjalp meg! Legen sier jeg skal ta det med ro, men vanskelig pga jobb! Er 16 + 4, og synes det er tidlig å sykemelde meg...men har vel snart ikke noe valg!! Jordmor sa det kunne hjelpe med vanngym da! Må vel kansje prøve dette!!?
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2009 er 19 uker på vei, men har hatt dette siden i nov-des. sist gang var jeg hjemme de 4 siste månedene, og det var lenge! Men klarer ikke jobbe nå, så blir mest sannsynlig enda lengre hjemme denne gangen.. Etter fødselen ble jeg mye verre, for så å bli helt bra igjen bare 1-2 mnd etter. Men det kan hende at denne gangen sitter det mer i, at jeg kan bli plaget i år framover.. Har også byttet lege siden sist. Synes dette er en skremmende tanke, forbi min tante er plaget enda, 17 år etter siste fødsel, hun klarer ikke sitte i det hele tatt, har seng i stuen.. Har ikke lyst til å ende opp slik!
mamo82 *2 jenter* Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Jeg dro innom legekontoret og sa at jeg trengte henvisning til fysio, hadde så grusomt vondt at jeg nesten ikke greide gå enkelte dager. Fikk henvisninga mi samme dagen, jeg. (Legen visste at jeg hadde begynnende bl da jeg var på kontroll hos henne etpar uker tidigere). Så lenge du har bekkenplager med gangvansker, så får du dekket behandlingen hos fysio. Kan du ikke bare ta en tlf til legekontoret og si at du må ha en henvisning pga store smerter/gangvansker, og at du må ha behandling? Av og til må man kreve litt og bruke litt albuer for å få det man har krav på. ) Fysio kan bidra med gode råd og behandlingsmåter som gjør at man faktisk kommer seg gjennom hverdagen uten for mye smerter, jeg har hatt stor nytte av å gå til fysio.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 off!!Det hørtes skummelt ut!! Får krysse fingrene og håpe det kan bli bedre me tia!!! Har ikke lyst å bli sykemeldt! Nettopp ny jobb, og er sjef, så har lyst å være et godt forbilde for di andre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå