Alenemamma :) Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 lillemann er nå 1 1/2 år og de har enda ikkje klart å få en far til han! Synst det er gale at han er så gammel å fortsatt ikkje har noe far på papiret! Ringer å purrer på de, de sier de skal skjekke opp i saken og ringe meg opp igjen, men nå er det gått 2 uker og de har ikkje ringt! Og denne barnefaren som slipper så lett unna Er så lei dette nå
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Hva mener du med dette? Du vet hvem far er regner jeg med? Har han tatt dna test som det er kommet svar på?
Curry Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Kanskje NAV er oppgitt over å få sånne saker også........Seriøst....Det er du som har rota det til!
erteposen + 4 Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Hva er problemet igrunnen? Vil han ikke la seg teste tar jo politiet av seg den saken, og rettsystmet. Min mann ble kallet inn til dna test på et 10 år gammel barn (han kunne ikke huske moren, men det var tidlig i studietiden) og fikk opplyst om at en måtte gi fra seg dna uansett. Det var ikke frivillig, og han kunne kontakte politiet om han hadde spørsmål. Han var ikke faren da.
Alenemamma :) Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2009 Hvordan har jeg rotet det til? Jeg oppga far rett etter gutten min ble født! At han ikkje møter opp til dna er ikkje min feil!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Er ikke sikkert det er HI som har rota det til da, det kan være en teit barnefar som nekter for å være faren.. Ei vennine av meg opplevde dette, hun ble gravid (ikke planlagt) og hadde bare hadde sex med en det siste året, så hun var 100% sikker på at han var faren. Han derimot, godtok ikke ansvaret, og krevde farskapstest før han påtok seg farskapet til ungen. Det finnes mange rare mannfolk..
Alenemamma :) Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2009 Åhhh:/ Va no godt han ikkje var faren da:) 10 år er jo veldig lenge! håper ikkje dette tat så lang tid! Jo saken er den at, bf ikke møter opp til dna, fikk en frist osv, sto på papiret at man fikk bot for hver dag man ikkje møtte opp, da var gutten min 14 mnder, Vi var å tok dna test, og jeg var glad for at denne sakken endelig skulle bli ferdig, Men nå sitter jeg her å venter da lillemann er 18 mnder og ingen svar så bf har neppe møtt opp å tatt dna, (vi har ingen kontakt) Synest det går utroligt treigt! vil liksom bare bli ferdig med det! Har også fått vite at politiet kom å hentet han om han ikkje møtte opp men , hvor lenge venter de da? er jo gått 1 1/2 år..
erteposen + 4 Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Mitt innlegg var absoultt ikke noe angrep på HI om du tolket det sånn. Når det kommer til å kreve farskapstest er jeg veldig glad for det i dag. Jeg tenkte som deg, og når en dame ringte og fortalte min mann at han var far til en 10 åring var han sjokkert først, men så såg han frem til det. Nærmeste familie ble informert og storfamilien klar til å ta imot et nytt barn. Siden mor var så sikker trodde vi på det, men han var ikke faren (og kunne ikke erindre et samleie heller, men som han var 19 år og det var fadderuke). DNA test er en god ting spør du meg.
Alenemamma :) Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2009 Jeg vet at det er han som er pappaen 110% Og man trenger i grunn ingen dna test for å se det, men kommer ikkje langt uten at han får tatt den testen.. Noen som har vært borti det samme, har prøvd å ringe de, mase på de osv, men ingenting funker! Blir velidg glad for svar, tips om hva jeg kan gjøre,
erteposen + 4 Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Var ikke klar over at NAV var så involvert i sånne saker. Hva med å ringe den i politiet som er ansvarlig for denne typen saker? NAV har jo igrunnen ingen myndighet på dette området. En annen mulighet er å ta kontakt med advokat/fri rettshjelp for å få fart i sakene. En kan trenere lenge, men det var lang tid. Forstår godt at du er oppgitt! Godt han ikkje var faren, på mange måter:) Tror mannen min hadde hatt store problem med å tilgi mora for alle de åra for han hadde tatt ansvar.
erteposen + 4 Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Den vanligste misforståelsen ved farskapssaker er at barnets mor, far eller påståtte far kan si nei til DNA-test. Hvis en av partene nekter at det tas DNA-test av seg selv eller barnet, vil retten bestemme at det skal tas en test. Hvis en av partene nekter å følge et pålegg fra retten, kobles politiet inn for å sørge for at det tas de nødvendige tester. Er hentet fra advokatenhjelperdeg.no Ser ut som du må turen om retten. Ta kontakt med advokat/politiet slik de kan få han i retten. En annen effektiv måte er vel kanskje å ringe foreldrene hans:) Mamma hadde kjeppjaga mine brødre til dna test.
miapia Skrevet 27. januar 2009 #12 Skrevet 27. januar 2009 Vet om en som ble hentet av politiet og kjørt på legevakten for testing. Men jeg aner ikke hvor langt tid det tok før det gikk så langt. Det var snakk om en sønn i tyveårene som ville vite hvem faren var.
Alenemamma :) Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2009 Tusen takk:) hvordan går jeg fram om jeg tar kontakt med politiet? Gå på politistasjonen ? Har null peiling :/
Alenemamma :) Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2009 Oiiii!!! Får no inderlig håper det ikkje går så lang tid!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. januar 2009 #15 Skrevet 27. januar 2009 kvalm ertepose: Neida, var ikke ditt innlegg jeg svarte på, det bare havnet der.. Svarte egentlig på curry sitt, og for at Hi skulle slippe å få flere svar i sjangeren "roter du rundt med hele bygda" osv..
erteposen + 4 Skrevet 27. januar 2009 #16 Skrevet 27. januar 2009 Du kan jo ringe til sentralbordet og høre hvem det passer å prate med. Jussformidlingen, som er gratis, kan jo også kanskje hjelpe deg. Lykke til!
miapia Skrevet 27. januar 2009 #17 Skrevet 27. januar 2009 Det var en som hadde funnet ut hvem faren var i voksen alder.
Fikk maibaby06 Skrevet 27. januar 2009 #18 Skrevet 27. januar 2009 Ville tatt kontakt med jusshjelpen eller jussformidling, og hørt om de kan hjelpe deg overfor nav med en skriftlig henvendelse, purring etc. Når far ikke vedtar farskapet, er det jo strengt tatt det offentliges ansvar å få fastsatt det, jf. barnelova. Så her høres det ut som nav ikke gjør jobben sin (igjen nær sagt). Tror ikke du når frem selv overfor politiet, men verdt et forsøk. Lykke til! Helt håpløst å gå sånn i ingenmannsland så lenge:(
StrøkenFrøken Skrevet 27. januar 2009 #19 Skrevet 27. januar 2009 jeg snakka med NAV om det der og, da sa de at jeg kunne ringe sorenskriveren - prøv det:)
Curry Skrevet 28. januar 2009 #20 Skrevet 28. januar 2009 Var ikke sånn ment! Synes bare at det er litt drøyt å la Nav få skylden for alt som er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå