venterpådeg:-) Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Var på ul i går- og spurde om dei kunne sjå etter korleis ungen låg, når eg fyrst var der. Har hatt ein pannefødsel tidlegare- og vil helst unngå det igjen. Trur du ikkje at denne også har lagt seg til i panneleie? Den er ikkje festa (barn nr3), så det kan vere at den endrar stilling når fødselen begynner. Men.....arrrrrggghhhhh!!!!! har verkeleg begynt å få nervar for fødselen. Dette var ikkje kjekt! Måtte berre få ut litt frustrasjon. Vi får håpe på det beste- det kan gå bra:-)
Plutselig_gravid Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 off, føler med deg! Får håpe den kommer med bakhodet først allikevel. Min kom med panna og en hånd først og det vil jeg ikke oppleve flere ganger..... Satt fast flere ganger og utdrivingsfasen tok 2 timer.
L1981 Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Samme her... er spent siden første låg m ansikt opp. Her satt hun bom fast og d måtte vakum til for og få henne ut:/ Lykke til:)
venterpådeg:-) Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2009 Det var omlag slik det var her også. 2,5 timar med pressrier (totalt 24t), og først sugekopp, før ho kom på andre forsøk med vakum (i tillegg til at ei jordmor låg på magen min å pressa) Andre gongen endte det m keisarsnitt etter 15 timar fødsel- så eg hadde håpa på ein normal fødsel denne gangen. Men det kan framleis gå bra. Vi kryssar fingrane for det:-)
ABC-nå kommer jeg med nr 2 :) Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fødte stjernekikker som førstegangsfødende, uten tang eller sugekopp og uten et eneste rift. Fått høre det er ganske unikt, men er ikke redd det skal være slikt leie på denne karen for som flergangsfødende er man slakkere i strikken for å si det sånn. Når hodet ikke er festet helt enda så skal du nok se den legger litt godvilje til denne gangen. Knestående fødsel gjerne i seng og med rumpa i været er genialt for sånne som står skjevt, anbefaler den. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå