Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke gjort det denne gangen. men gjorde det forrige gang og revnet ikke i det hele tatt :)

Skrevet

Det var det jordmoren som holdt svangerskapskurs på Ahus anbefalte oss hvertfall å smøre oss med fra uke 32.

Skrevet

Det holder vel at du smører deg èn gang om dagen, ved leggetid for eksempel:)

Skrevet

På pakningen til Weleda oljen står det fra 34 uke. men står ingenting om hvor ofte. Noen som har erfaring med den da?

Skrevet

jeg brukte det bare på kvelden. men jeg fikk beskjed om å "strekke" og "tøye" litt i tillegg. husker ikke helt når jeg begynte, men tror det var rundt uke 34 ja.

Skrevet

Min jordmor sa at jeg burde gjøre det 5min morgen og kveld :) Håper det funker!

Skrevet

smøre i 5 min??

Skrevet

Hva? dette har jeg ikke hørt om før??? Jordnøttolje? Er det dyrt? Skal det smøres rundt liksom der nede dere vet? hvor får man kjøpt det da..? Vil prøve om det kan hjelpe mot revning.. For jeg regner no med at det er revning under fødsel det er snakk om?? Jeg har liksom aldri revnet da men tror den tredje her blir hakke sørre en de to andre så er litt redd for det.. men men..

Skrevet

noen som vill svare?

Skrevet

jordnøttolje får du på apoteket

Skrevet

Har det dokumentert effekt? Jeg ville tro dette var som kremene vi bruker på magen... Svært usikkert om det faktisk virker. Leste i en bok at man kan se effekt av massasje/tøying av skjeden. Men jeg tenkte det da var tilstrekkelig med glidemiddel. Men det skader vel ikke å bruke jordnøttolje. Kanskje verdt et forsøk. Noen som har sett det beskrevet noe sted litt mer i detalj?

Skrevet

Er litt morsomt dette men for fire år siden gikk diskusjon om jordnøttolje og smøring av magen for å unngå strekkmerker.. Brukte den den gangen men fungerte svært dårlig da jeg fikk masse strekkmerker;)

Men som det ble nevnt den gangen og nå gjør det vel ingen skade heller så smør i vei for den som vil:)

Skrevet

Jeg smurte og tøyde hver kveld de siste ukene forrige gang, og slapp å sy et eneste sting. Om det var oljen som gjorde det vet jeg ikke, men skal gjøre det samme denne gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...