Gå til innhold

Er munkholm farlig for beibien?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke tømt det direkte i beibien... Men det er alkholfritt, ikke sant? Da er det vel trygt.

Skrevet

Det er ikke helt alkoholfritt nei :) Det er en bitteliten prosent alkohol i alt ''alkoholfritt'' øl. Men det er så lite at du må drikke 7 slike på styrten for å bli beruset har jeg lest et sted tidligere. Så en flaske munkholm er nok ikke noe å bli så redd for.

Skrevet

Føler meg utorlig dum nå, men dette var jeg ikke klarover.

Vet virkelig folk fest dette? Føler meg veldig uopplyst nå gitt.

Jeg som hadde så dilla på munkholm når jeg gikk gravid med mini. Spurte jordmor om det gikk greit å drikke så mye munkholm som jeg gjore, å det skulle ikke være noe problem var jo alkoholfritt. (Ikke at jeg skylder på jordmor.)

Å jeg leste nøye etikette, mulig jeg er blind, men jeg kunne ikke finne noe som hintet til at munkholm kunne inneholde alkohol. (sett bort i fra at den var A merket, men jeg viste da ikke hva det ville si, sa meg ingenting)

Ikke at jeg drakk syv på spurten, men så er jeg heller ikke en mann da, er en liten kvinne på 140.

Nå har det jo gått bra da, men føler meg veldig lurt altså. (å litt dum)

Sikkert ikke farlig, for all del, men syns det burde vært merket bedre.

Skrevet

Akkurat dette tror jeg det er få som er klar over, så du er IKKE dum. Jeg oppdaget det først i mitt andre svangerskap, og fikk også et lite sjokk. Det er jo ikke det at det er så fryktelig mye alkohol i den, men man blir jo uansett lurt når det står alkoholfritt.

Synes det er opp til gravide og ammende å bestemme om de vil ha i seg den lille prosenten eller ikke.

Skrevet

Nå har jeg lært noe nytt. Dette visste jeg ikke. Nå skal det jo litt til for å få promille, så det er nok ikke mange som klarer det, men jeg synes prinsippet er litt rart. Det at man kan kalle noe som inneholder alkohol for alkoholfritt.

Lurer på om det er andre ting vi kjøper som også står merket xfritt og som inneholder x.

Skrevet

Er vel omtrent like mye alkohol som i youghurt.

Skrevet

Vet at der er smp mengder alkohol i en del melkeprodukter som .eks kefir og vet jo at dette ikke merkes. Det jeg reagerer på er at et produkt kan merkes som 'alkoholfritt' når det ikke er det. De burde finne et bedre navn/begrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...