brownsugar Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er fulltidstudent og far jobber fast i nordsjøen. Kan jeg ta engangstønad samtidig som far tar ut foreldrepenger siden det er kun han som har rett på det eller hva? Vil det si at det lønne seg å ta foreldrepenger enn engangstønad? Mitt siste sprs er hva er disse 29ukene med foreldrepenger og hvorhen kommmer fedrekvoten i disse ukene og hvordan funger det når man jobber offshore? Ha en fortsatt fin kveld:)
Arb.ledig husmor Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Du skal fortsette å være fulltidsstudent etter fødsel? Far kan ta ut foreldrepenger som ikke er fedrekvote i opptil 29 (100 % lønn) eller 39 (80 % lønn) uker, avhengig av valgt dekningsgrad. Dette gjelder bare hvis mor: - tar offentlig godkjent utdanning på heltid... Men tre uker før og seks uker etter er forbeholdt deg selv om du er student... Om du kan ta ut engangsstønad er eg usikker på...Men tror du kan det...
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Hei jeg fikk engangsstønaden og begynte å jobbe 6 uker etter fødselen og begynte skole når babyen var 4 mnd og far gikk ut i permisjon og fikk foreldrepenger.
brownsugar Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2009 Tusen hjertlig takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå