Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har ingen formening i hva jeg burde studere eller hva som frister å studere og jobbe med i mange år. Og jeg begynner å stresse over det nå... Men vet ikke hva jeg vil... skulle ønske jeg kunne våknet i morgen så hadde jeg en utdannelse, elle riallefall et ønske om hvilken... Flere som har det slik? Eller har hatt det? Evt kan dere fortelle meg hva dere jobber/er utdannet som og hvordan dere er som person... så kanskje jeg kan få en pekepin på hva jeg egner meg til:) Gjerne fortell hvilke krav du har til jobben også, feks: lønn, trivsel, 8-16 jobb osv. Håper mange svarer!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Kan du ikke fortelle litt om deg selv da? Mine krav er at jeg skal slippe å jobbe direkte med mennesker, jeg vil helst ha muligheten til å jobbe hjemme. Det må være en stillesittende jobb, pga en sykdom jeg har. Vil helst ikke jobbe med faste arbeidstider, men arbeide når jeg føler for det. Jeg studerte litteratur, og jobber som novelleforfatter. Tjener ikke grovt ennå, men klarer meg fint. Jobber når barna sover og er i barnehage, og har den beste fleksitiden som finnes.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Du må da ha noen interesser i livet du kan bygge på? For meg er lykke på jobb, utfordringer som jeg faktisk må jobbe litt for å nå og penger veldig viktig. Adrenalin liker jeg. Men du må jo ta utgangspunk i deg. Finn drømme jobben og start og jobb mot målet. De fleste mål er mulige å nå.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg vet jeg vil jobbe med å hjelpe mennesker, som feks, rådgiver, terapaut o.l Noe innenfor samme kategori, men klarer ikke helt å sette fingeren på noe... Derfor har jeg vurdert sykepleien og vidre der etter noen år. Siden man kan bruke den utdanningen på så mye. Har tenkt på psykologutdanningen, men her jeg bor er det urealistiske krav til å komme inn, pluss at lærebøker er på engelsk, et stort minus for meg. Ellers er sikkerhet, og lønn viktig. Med tanke på arbeidstider så er det ikke noe stress, men vil jo helst unngå julaften jobbing:) andre helligdager går bra! Noen som har forslag til meg? HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Er det noen studier i det hele tatt der man ikke får lærebøker på engelsk i dag da? Du kommer kanskje ikke unna... Psykiatrisk sykepleier? Hvis du studerer sosialt arbeid da? Er vel mange muligheter da også.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 i studiet psykologi så er det mye tungt stoff, masse pensum og alt på engelsk så det blir for tungt og vanskelig. Har gått årsstudie i psykologi. Er vel vanskelig å unngå engelsk pensum, men så leng studiet ikke har hovedvekt på engelsk pensum, så skal det gå. HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Hei! Om du vil jobbe med mennesker så hvorfor ikke studere sosionom eller barnevern.ped.?
Miss Misantrop Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Venninnen min er barnevernspedagog. Hun tok det over 4 år mens hun fikk 2 barn. Hun er intelligent, men av en eller annen grunn er hun ikke språksterk. Jeg vet med sikkerhet det ikke var mye engelsk på det studiet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Jeg er utdannet sykepleier med tilleggsutdanning, og jobber i ambulanse. Er på vakt 2-3 døgn i strekk og har fri 2-3 døgn før jeg skal på vakt igjen. Fin turnus; 14 arbeidsdøgn på 6 uker, og en langfri på 9 dager inkludert i de 6 ukene. Gir meg mye tid til å ha ungen hjemme fra bhg for å finne på ting, holde på med hobbyene mine, osv. Kunne ikke tenkt meg til å jobbe 8-16 nå som jeg har blitt vant med en turnus som denne! Lønn som sykepleier, drøye 300.000 i året. Mye 50 og 100% overtid i tillegg. Men en sykepleierudannelse i grunn, så har jeg mange muligheter til å jobbe med andre ting dersom jeg skulle bli lei av å jobbe i bilen. Jeg er glad i å jobbe med mennesker, og går godt overens med de jeg jobber sammen med. Jobben er også en motivasjon til å holde seg sånn passelig godt trent siden jobben er fysisk krevende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå