Gå til innhold

3D UL -Stor skuffelse!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler meg rett og slett snytt etter vi var på 3D UL i går kveld...

da jeg trodde at legen akkurat hadde begynt, fikk jeg beskjed om at nå kunne jeg tørke magen, var visst ferdig hun...

for 1300 kr hadde jeg faktisk forventet å få se mer enn 2 minutter med 3D... håper dvd'en vi skal få i posten kan være litt oppløftende da.

er det virkelig normalt at det er så fort gjort??

det var ingenting i veien med det lille vi fikk se på skjermen, vi fikk noen sekunders glimt av noe som kunne vært artig å se...

bildene ble ikke veldig bra, virket ikke som om de klarte å fryse bildet akkurat da det var mest tydelig, så mye tydeligere på skjermen

til opplysning så var vi på Medicus i Trondheim

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må legge til at legen var dritsur mot meg da jeg prøvde å forklare hvorfor jeg var misfornøyd

hun kunne ikke skjønne hvorfor jeg var misfornøyd heller

timen vår var også forsinket 40 minutter

dama i resepsjonen smilte og var blid og tok imot betaling ihvertfall

Skrevet

fyttigrisen, hadde vært skuffa jeg også!!! får jo mye mer "hjelp" på vanlig ul hos privat.... og det er også billigere... jeg hadde klaget grundig ja... så mye penger for egentlig ingenting... man betaler jo også for opplevelsen...

*føler med deg*

Skrevet

Syntes det var et dårlig sted du har vært på....På Oslo city legesenter hos Molnar får man se i 30 minutter.Og du får både bilder og film med deg hjem.....Klarer de ikke ta fine bilder får du ny time gratis!Hadde jeg vært deg hadde jeg klagd. Dyrt var det også til å være så kort. Her koster det 1200...

Skrevet

Det hørtes veldig dårlig ut... Desverre er det sånn at de "store" eller mest populære stedene å ta 3D er veldig opptatt av å tjene penger og hvis timen var forsinka var det sikkert derfor. Jeg var på majorstua i oslo med min første og jeg hadde siste time for dagen. Det var forsinkelser og jeg fikk derfor bare ca 10 min. Det var det de rakk før de skulle stenge og legen stresset som bare det. Bildene var bra da men...

Denne gangen skal vi i Moss, koster 1200 kr og de har minimum 45 min :D så fra 45 min - 1 time får du uansett, forsinka eller ikke..

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet.

Jeg var på 3d ul i Bergen.

Lå på benken i 50 minutter, full medisinsk sjekk med 2 d i tillegg.

Fikk med meg dvd med over 50 bilder og filmsnutter. I tillegg fikk jeg med de beste bildene på fotopapir og en del andre i svart/hvitt bilder.

Bebis lå å gjemte hendene foran ansiktet så hun gjorde alt for at bildene skulle bli fine. Fikk vann, var oppe og gikk osv :) Hun ga seg ikke før hun hadde fått tatt masse gode bilder :)

Hun som utførte ulen "gledet" seg med meg og skrøt masse av hvor fin jenten min var osv.

Betalte 1200 kr.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg klaget... Går jo ikke an!

Skrevet

til plutselig_graid. Hvor var du på 3d ul i Bergen?

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på 3D UL og vanlig som man tar på sykehuset??

Hvor langt er dere kommet når dere gjør dette??

Skrevet

Var på 3d ul på majorstuaklinikken der med bystasjonen. Tror de er de eneste i bergen som utfører 3d ultralyd her.

Skrevet

når man betaler såpass så bør det ytes litt mer ja! hadde blitt skikkelig skuffet og misfornøyd hadde jeg fått samme behandlig som deg=( det er ikke riktig!"

var på 3D på majorstuaklinikken i oslo i uke 25,betalte 1200 kr og lå på benken i litt over 50 min! han målte og sjekket at alt var bra i 2D først og så 3 D! lille snuppa lå med hodet innover og han prøvde alt for å få henne til å snu seg! og han sa at hvis ho ikke snudde seg i løpet av timen så skulle jeg få en gratis time senere,for han ville at jeg skulle få de bildene og se det jeg ville! men hun snudde seg og han brukte god tid på å få gode bilder=) fikk med 6 bilder på fotopapir,16 bilder og 3 videoer på cd! så jeg var superfornøyd!

Skrevet

På heimda helsehus i trondheim har de også 3D ultralyd. tenkte jeg skulle dra dit når jeg er kommet litt lengre.. de er også billigere.. 1000kr.

var på medicus i dag på vanli ul.

da jeg ringte å bestilte timen spurte jeg om når man kan se kjønnet å hun mente 14-15 uker var greit til å kunne se kjønnet så vi satte dato til når jeg var kommet så langt..

da jeg kom dit i dag fikk jeg beskjed om at d kunne de ikke se så tidlig nej så d hadde ikke noen dær kunnet sagt noe om sa hun som utførte ultralyden. men jeg er ganske sikkert på hva som ble sakt påtlf.

jeg skjønner at de ikke kan garantere å se kjønnet. men å nekte på at noen dær kunne sakt d da.. hærregud..

Skrevet

Jeg hadde forlangt ny UL eller halv pris for så kort tid.

Jeg var i oslo på majorstuaklinikken og var suuuperfornøyd,lå i ca 50 min og han sa at om barna lå vanskelig til så gjorde han den han kunne for og snu på den om mor var enig da,men vi går da for og se mest mulig ikke bakhodet akkurat.

Han hadde god tid og forklarte alt at barnet var friskt selv om jeg ikke hadde betalt for ul med medisinsk vurdering,fikk 4 bilder med meg og dvd med 30 bilder og 6 filmsnutter.

Skrevet

jeg klaget da jeg var der, men fikk ikke gjennomslag for noe som helst, virket ikke som de skjønte noe av det jeg mente... legen var utenlandsk og misforsto alt vi sa, dama i resepsjonen smilte og pratet det bort og ville ha penger

kommer til å skrive brev til de og klage, så får jeg kanskje forklart meg bedre, uten at de prater meg bort... men jeg venter til etter jeg har fått DVD'en i posten, så jeg har fakta om akkurat hvor mange minutter vi fikk.

for vi fikk ikke se noe mer på skjermen enn det de lagret på den, og jeg ser på bildene at det er 2 minutter mellom det første og siste bildet er tatt, fikk 3 bilder, og hver gang de skulle skrive ut bilde stoppet de jo skjermen... så her er det snakk om sekunder med 3D for 1300 kr...

Skrevet

jeg må bare klage, om jeg får gjennomslag eller ikke,

for går med en ekkel skuffa klump i halsen og tenker masse på det!

så må bare få det ut, og få sagt dem hva jeg synes

Skrevet

Ja, bare klag! Du har blitt skikkelig snytt. Var på Ultralydklinikken i Sandvika. Kostet 900 for 30 min. Legen var kjempetrivelig og koselig å prate med. Virket dyktig og. Fikk se både 2D og 3D, sjekka at alt var i orden. Han skrev ut de 5 beste bildene, og fikk med en cd med masse bilder, både 2D og 3D, samt flere filmsnutter. Stedet du var på høres useriøst ut..

Skrevet

Jeg ble også skuffa over 3D ul på medicus! Har jo vært der tidligere på tidlig-UL og da var jeg veldig fornøyd. Nå lå snuppa mi veldig dårlig til, og hun forsøkte ikke å få henne til å snu seg en gang. Konstaterte bare med en gang at hun lå dårlig til og at her ble det ikke noe 3d.Så vi fikk ikke sett noe på 3D, kun 2D.. Har bestilt meg time på Heimdal jeg da, håper de prøver litt mer der :)

Skrevet

Prøv å kontakt Forbruker rådet. Se hva de sier. De fleste bedrifter blir skremt om man slår i bordet med noe fra de.

Skrevet

Ånei, så kjedelig...

Jeg har vært på Medicus i Trondheim to ganger, men kun til vanlig (tidlig) UL, og har alltid fått kjempegod behandling.

Jeg hadde klaget i alle fall. Det er for dårlig!

Skrevet

Dette er interssant, for jeg skulle bestille time på medicus, så jeg skreiv inn her for å høre om noen hadde ærfaringer, det var ingen som svarte på dette er en mnd siden ca. Så jeg prøvde flere plasser å skrive etter ærfaringer, å snakket med de jeg kjenner som har vært der, tilslutt fikk jeg se bildene til ei som har vært det, de var så utydelige at hun måtte forklare hva som var en en hånd å et ansikt, helt utrolig!!

Jeg sendte mail til medicus for å spørre hvilke uker de anbefalte og etterspurte hvor lang tid de brukte pr pasient og hva dette kostet, jeg spurte hva som gjorde at noen fikk dårlige bilder å andre bra, jeg spurte også om de hadde mye ledig og hvor lenge i forveien jeg måtte bestille.....de svarte ikke på noe annet enn å skrive "det koster 1300, det er ca 30 minutter, for å bestille time på du ringe i våre åpningstider".

Dette gav meg mer enn nok info til å IKKE velge de.Jeg ringte for å spørre de om de viste om noen andre steder det gikk an å ta 3D UL, og for å si i fra at jeg ikke var helt fornøyd med mailen jeg fikk som svar og at d atpåtil ikke var svart på noe av det jeg lurte på, og at de ikke svarte før etter to uker.Da sa de at de ikke visste, og at de ikke tok i mot bestillinger lenger, fordi de skulle slutte med 3D UL, siden hun dama som jobba der hadde slutta og de ikke viste om de fikk tak i en ny eller oe slikt, huff huff huff, skikkeli uprofesjoellt spør du meg!!

Jeg begynte å undesøke hvor andre plasser i nærheten jeg kunne gå, det nærmeste er Helsehuset heimdal. Vi bestilte der, men ikke vært der enda, siden jeg er bare i uke 20.

Jeg aner ikke hvordan det er der, men jeg vet at Lillebaby inni magen ligger vanskelig til, vært på 2 ordinære UL, men de for ikke tatt alle mål en gang, hun gjemmer seg, vrir seg og ligger langt inn. så jeg er usikker på om det er noe særlig vits, det er jo noen kroner også...kan bruke de på bilstol eller noe annet meget mere fornuftig egentlig, er usikker.....

Skrevet

jeg skal til ultralydklinikken i lysaker (var i sandvika før) skal betale 900 kr og får ca 30 min. Først en grundig sjekk med 2D så slår de over til 3D...tror jeg får med meg cd.

Jeg vil dette for å håpe på å bli mere sikker på om det er en jente og så er jeg fryktelig nysgjerrig på hvordan opplevelsen er

Skrevet

Synd at du ikke fikk mer ut av 3D UL.....

Hvis du har mulighet, vil jeg anbefale Oslo City Legesenter og dr. Molnar.

Han foretar en grundig medisinsk undersøkelse og etterpå får du se på 3D. Du får både bilder og film. Ligger "knøttet" feil for å få gode bilder etc., får du ny time gratis!

Jeg var kjempefornøyd med timen hos han!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...