Gå til innhold

Misbrukte søskenbarn (5) - fikk samfunnsstraff

Anbefalte innlegg

Skrevet

En 21 år gammel mann er dømt til samfunnsstraff i 360 timer for seksuelt misbruk av søskenbarnet sitt som da var fem år gammelt.

Jentas mor vitnet i retten og ba da om at mannen ikke måtte dømmes til fengsel da dette ville være ødeleggende for ham.

21-åringen må betale jenta 60.000 kroner i erstatning.

http://www.dagbladet.no/2009/01/27/nyheter/seksuelle_overgrep/rogaland/4571966/

___

Bare jeg som syns det er litt sykt, at moren til jenta ber om dette, selvom hun er tanta til han som har missburkt datteren hennes?

Det vil være ødeleggende for han??? Hva med jenta da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerte også veldig på dette. Men vi vet jo ikke hva han har sagt da, han kan jo ha sagt seg enig i å få psykiatrisk behandling eller noe (som jeg mener at han trenger, når han kan gjøre slik). Og 60 000 er en latterlig sum, blir det ugjort av dette? Han har iallefall erklært full straffeskyld, og det pleier å være formildende.

Skrevet

Mora må være gal.

Skrevet

Skal se jenta og hennes mor får et godt forhold etter hvert...

Nei, mamma ville ikke at gutten skulle få livet sitt ødelagt selv om han har ødelagt deg... God dag mann økseskaft, for et samfunn vi lever i. Økonmisk utroskap straffes hardere enn å ødelegge et liv. Flott altså.

Skrevet

Verden blir ikke et bedre sted av blodhevn, synes det var veldig stort av mammaen jeg.. Hvorfor ødelegge mer enn den skaden som allerede er skjedd??

Skrevet

Men samtidig så må straffen passe forbrytelsen.

Seksuelt missbruke et barn = fengsel

tagge på en husvegg, å andre mindre forbrytelser = sammfunsstraff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...