Gå til innhold

Når pleier man & søke barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte snuppa skulle få seg ett par dager i uken i barnehage fra høsten av :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søknadsfristen går vel ut i april. Haar søkt allerede i november jeg. Godt å være tidlig ute....

Skrevet

Da er det forskjellig fra fylke til fylke/kommune.. Her er søknadsfristen 30 Januar. Og vi har kun januar å søke på, prøvde å søke i Desember, men fikk beskjed om å søke igjen i januar...;-/

Skrevet

Oki :o) Får nok være litt kjapp med & sjekke ut når søknadsfristen er siden den varierer fra kommune til kommune

Skrevet

Jeg søkte samme dagen som jeg fikk personnr hennes. Det er kontinuerlig inntak her, med hovedinntak i mars. Hun var vel to uker gammel når jeg søkte.

Skrevet

Her er det som gjelder for Oslo:

"Fristen for å søke barnehageplass til hovedopptaket i 2008 er 1. mars. Selve hovedopptaket skjer i august. Ellers i året er det løpende opptak når det blir ledige plasser. Bydelene administrerer barnehagetilbudet i Oslo."

http://www.oslo.kommune.no/article106344-7690.html

Du kan også søke etter bydeler på samme nettside.

Jeg fikk barn i august, så for meg holder det i massevis å søke plass innen fristen, fordi plass før ikke er så veldig aktuelt.

Lykke til!

Skrevet

Søkte samme uke jeg kom hjem fra sykehuset. Her lønner det seg å være tidlig ute.

Skrevet

Jeg søkte og så fort vi fikk pers.nr. Vi kommer utenfor hovedopptaket så da sa de at det lønte seg å søke så tidlig som mulig..

Syns det var litt spesielt å søke plass til henne 2 uker gammel, men nå er det hvertfall gjort :) Krysser fingre og tær for at vi får plass til høsten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...