Gå til innhold

Middag til èn. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bor for meg selv, og skal dermed lage middag til kun èn person. Jeg er fryktelig dårlig til å lage mat, så må derfor lage ut ifra oppskrifter.

De fleste oppskrifter er beregnet til fire pers, så derfor lurer jeg på om noen vet om et sted hvor man kan finne oppskrift på enkel og sunn mat til kun denne ene personen?

Nå har det blitt til at jeg kun spiser frokost, og det er jo ikke noe jeg kan fortsette med.

Så gays, har dere tips til mat for èn?

Takk for hjelpen :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytteer*

Jeg er litt sulten :P

Skrevet

Hvorfor deler du ikke bare de oppskriftene du har, slik at de blir for bare 1 person?? Står det 4egg, så bruker du bare 1 feks...???

Skrevet

Mener jeg har lest ett eller annet sted om at det skal finnes oppskrifter til en person, men husker ikke hvor.....

Men Fjordland er jo godt da! ;-)

Skrevet

www.artoftaste.no

Men det er da ikke vanskeligere enn å dele på 4...

Skrevet

Du må lage mindre porsjoner. Feks.. Poteter, kjøttkaker, pølser, pizza, taco osv.. Det er jo bare å bruke færre poteter o.l. Halve kjøttdeigen kan du legge i frysen og lage det du skulle ønske deg. Kjøp en to-pack med kyllingfilet, og fordel de over to dager. Jeg kjøpte av og til et glass med Uncle Bens Sweet and Sour, og brukte da en kyllingfilet og et halvt glass, så brukte jeg resten dagen etter.

Kun fantasien som setter begrensninger.

Skrevet

Takk for svar!

Fjordland er godt, ja, men helt uaktuelt. Prisen er jo skyhøy, og de forskjellige produktene derifra inneholder visst mye salt.

Idèen med å dele på fire var heller ikke så dum. Problemet her er bare det at JEG er dum. Jeg klarer ikke å dele sånt.. *rødme*

Det med kyllingen og slikt var lurt. Takk for tips :o)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...