Gå til innhold

Litt usikker..ville dere ha nevnt dette til barnehagen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente som akkurat har fyllt 3 år, som går 3 dager i barnehage per uke. Hun har nettopp sluttet med bleier-ca 1 uke siden, og derfor naturligvis ikke så veldig flink til å tørke seg selv bak ennå.

I dag hentet jeg henne som vanlig, og to av de ansatte skrøt over hvor flink hun var som ikke hadde hatt noen uhell. Med engang vi kom inn døra, måtte snuppa på do for å tisse med engang. Begynte, og sa aauu..så begynte hun å storgråte.. Min første tanke var urinveisinfeksjon, men bare sikkerhets skyld såg jeg på henne.

Og tydeligvis har hun vært på do og bæsjet på barnehagen i dag, og tørket seg selv..!Dvs at der var "rester" av bæsj i rumpesprekken, og inntil endetarmen var det så sårt at det blødde. Derav gråtingen går jeg ut i fra..

Går bra altså-har vasket og brukt salve, men likevel..litt blandede tanker her..Ellers veldig fornøyd med barnehagen, men burde jeg si fra om dette..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare minn dem på at jenta ikke kan tørke seg selv enda og at hun må ha hjelp ved doturene. :)

Da vet du at hun får hjelpen hun trenger, og bhg vet at dette må hun ha hjelp til.

Skrevet

ja, det syns jeg. Da følger de litt ekstra med når hun er på do.

Skrevet

Jeg ville satt pris på å få vite det om det skjedde en av mine barn i bhg.

Kanskje har hun ikke tort å si fra og har "listet" seg inn på do uten at noen har sett det? Det er jo fort gjort.

Min erfaring er at det er veldig stor forskjell på barn sann sett; ene typen roper ut "jeg må på do å bæsje" før de løper avgårde, mens den andre ikke blir oppdaget før personalet legger merke til at et barn er "borte". Er barna spredd litt utover kan et barn rekke å gå på do helt alene før det blir oppdaget.

Forteller du det, er personalet klar over det og ser etter mulige tegn.

Barnehagepersonalet ønsker jo å gi barna en best mulig dag!

Skrevet

kan du ikke bare si det at hun trenger hjelp med å tørke seg bak fordi hun ikke klarer det godt nok selv.... det er jo ikke noe mer hokus pokus

Skrevet

Klart det :) Så får hun hjelp neste gang.

Skrevet

Det hadde jeg sagt fra om. De blir nok ikke fornærmet for det, det er fint for dem å vite at de må være OBS på det.

Skrevet

Selv om hun har sluttet med bleier, synes jeg det er en selvfølge at de ansatte i bhg hjelper henne med tørkingen bak. Annerledes når hun har tisset, men når hun har bæsjet er det ikke så lett for en 3åring å komme ordentlig til. Datteren min sluttet også med bleier rett før hun var tre, men det er ikke så lenge siden hun begynte å tørke seg selv når hun hadde bæsjet. Det hender faktisk enda at hun ber om hjelp til dette. Så jeg hadde helt klart bedt de ansatte i bhg om å hjelpe henne hver gang!

Skrevet

Ja, si ifra, ingen blir fornærmet for noe sånt..

Noen unger sitter på doen og ropet FÆRDIG! så det rister i veggene, mens andre er litt mer sjenerte og bare kler på seg selv om ingen voksne tilfeldigvis vet at de sitter der og kanskje trenger hjelp.

Ingen barnehageansatte som ønsker barn med såre og vonde romper, så bare si ifra så er de mer oppmerksomme når hun løper på do. Du får si det til jentaungen også, at når hun har bæsjet må hun rope på en voksen så de får sjekket at det har blitt helt rent.

Skrevet

Ja, si fra du! Vi er der for å ta oss av barna og for å få til det trenger vi litt hjelp av foreldrene. Jeg syns det er kjempfint å få tilbakemelding! Det er jo for at barna skal ha det best mulig :-)

Hilsen barnehageassistent :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...