Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 1.p (= fra retten): Strikk til det gjenstår 5-5-6 (6-6) m, ta neste m løst av p, 1 r, løft den løse m over, snu arb. 2.p (= fra vrangen): Strikk til det gjenstår 5-5-6 (6-6) m, ta neste m løst av p, 1 vr, løft den løse m over, snu arb. 3.p: Strikk til det gjenstår 4-4-5 (5-5) m, ta neste m løst av p, 1 r, løft den løse m over, snu arb. osv.... Jeg gjør nok noe feil. Den masken jeg tar løst av pinnen løfter jeg tilbake sånn at jeg ikke strikker den etter at jeg snur. Da blir det jo den samme jeg løfter over neste gang jeg er i den enden, sånn at jeg aldri strikker den!? Dessuten, skal det ikke felles noen masker kanskje? Usikker på dette. Håper noen kan hjelpe, finner ikke ut av det.
Sola^ Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Hei. Der det står "løft den løse m over" er fellinga. Felling nummer to i videoen her der er den som er beskrevet i oppskrifta di(slip knit pass): "ta neste m løst av p, 1 r, løft den løse m over, snu arb." Forklaring: Fyrst løfter du maska over på høgre pinne utan å strikke den ved å stikke pinnen inn i maska som om du skal strikke den og sleppe den av venstre maske (slik at den går over på høgre pinne). Strikk 1 rett, ta tak i maska du løfta over på høgre pinnen og dra den av pinnen over den maska du strikka (maska du strikker rett skal forbli på pinnen). Dermed "faller" maska av pinnen men henger i strikketøyet på den siste maska du strikka. Dermed er den felt av og du har 1 mindre maske. Håper det var forståelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå