Gå til innhold

Tvangstanker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag sliter en del med tvagstanker , å lurer litt på om det er mangen som sliter medd dette. å evt hvilken scenarioer dere sliter med.

jeg feks ser for meg når vi kjører bil at vi kræsjer... sykebil brann politi kommer til stedet worst case scenario er et faktum oppi hodet mitt...

veldig slitsomt, å tar mye humør og energi... jeg ar veldig mangen forskjellige tvangs tanker.

en annen er :pappa kaster og tuller med jenten vår på 2 år.... jeg ser for meg at han mister henne i bakken osv..... atter en gang sykebil - blod og så videre...

pliiiis jeg ønsker mangen svar!!!!

kjenner du noen eller har det slik selv?

når begynte det?(alder)

hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ofte slik jeg også. Tenker på det jeg er reddest for. Ser for meg når jeg kjører at bilen i motsatt kjøreretning kommer rett på meg, lurer på om jeg kommer til å overleve. Tenker på at jeg faller ned trappen før jeg ska gå ned osv... brekken nakken, rullestol, gravid... hjelp!... Tenker ofte på ting som kan skje med barna mine...

Dette er slitsomt, men jeg har tatt meg i det hver gang jeg tenker slik! NEI, sier jeg bare og rister det ut av kroppen. haha...., men det virker.

Skrevet

Hei du.

Jeg har også fått en del sånn etter at jeg fikk barn, særlig når jeg sitter på i bil og vi møter store biler/ trailere. Da kan jeg i et lite glimt se for meg at det verste skjer, men jeg lar det ikke ta overhånd, rister liksom vekk før det kommer på ordentlig.

Står jeg med gutten min i armene på terrassen i 5. etasje, kan jeg få helt hetta og se for meg at jeg mister han rett ned i betonggulvet. Helt grusomt og det vrenger seg i magen,

Men dette er nok mye mer vanlig enn man tror!

Det gjelder "bare" å ta det for det det er: irrasjonelle tanker basert på frykten vi har for å miste det mest dyrebare vi har. Ikke la det ta overhånd, si til deg selv når du tenker katastrofetanker at det bare er tanker, det vil ikke skje noe mer eller mindre om du tenker det. Lettere sagt enn gjort, men.

Dt kan jo være en trøst at det er mange som har det sånn i større eller mindre grad:)

Skrevet

Synes ikke dette her høres ut som tvangstanker, trodde en person med tvangstanker gjorde en del rekke ritualer fks før hun/han kan gå ut døren ol. Men hva vet vell jeg

Skrevet

Jeg har også tvangstanker:=( Til og med om incest:=( det er det verste!!!!

Skrevet

Dette heter katastrofetanker:)

Skrevet

Ja, katastrofetanker heter det!

Jeg har også det om incest, sikkert fordi jeg vet at det er det verste jeg kunne gjort barnet mitt og selv om det er fryktelig ekkelt, sier jeg til meg selv at det IKKE er representativt for hva jeg kan komme til å gjøre!

Og det vet jeg jo godt, men tankene om å gjøre det utenkelig kommer innimellom alikevel. Huff!

Så jeg er en katastrofetenker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...