Gå til innhold

Oj! Endelig vår tur!;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gikk på 5. forsøk! Har hatt murringer i flere dager + ømme bryster og var helt sikker på at tr var i anmarsj. Men den gang ei... Etter jobb tok jeg en QR som vist svak strek. Måtte bare kjøpe en cb digital..og der stod det vitterlig "gravid"!! Vi er begge himmelfalne..

Jeg trodde det skulle gå så raskt å bli gravid, og var ganske lei meg da jeg skjønte at det kunne ta tid. Heldigvis klarte jeg å snu den negative tankegangen og innstilte meg på at det kanskje ville ta et år (eller mer). Fikk det mye bedre da jeg begynte å konsentrere meg om livet mitt igjen!

Det er fremdeles mange skjær i sjøen for en liten spire. Men drister meg til et lite, boblende hurra!!

Masse babystøv til alle sammen,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse:)

håper jeg får vite at jeg er gravid om ett par dager og!:)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Jeg og håper jeg kan henge meg på i løpet av en ukes tid..

:-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Det var litt godt å lese innlegget ditt. Jeg fikk TR i dag på IKM, det var 2. PP etter MA i okt. Det sies jo at det er så lett å bli gravid igjen etter MA/SA, så da blir jo skuffelsen ekstra stor når TR kommer. Har hatt akkurat de samme symptomene som de gangene jeg har vært gravid også.

Problemet mitt nå er at jeg har blitt overfokusert på å få ting til å klaffe. Ville så gjerne ha vårbarn (hadde termin i mai), så var det viktigste for meg å få barn i 2009, og nå går det opp for meg at vi kanskje ikke får til det heller. Hadde så lyst til å ikke ha mer enn tre års aldersforskjell mellom barna, og det blir det jo nå. Men cluet er vel bare å klare å fortsette med livet som vanlig å ikke tenke så mye. Hvordan klarte du det egentlig...?:-)

Gjorde du noe spes. denne PP-en annet enn å fokusere på andre ting? Tar gjerne i mot noen tips:-)

Skrevet

Kjære Snuppisa,

jeg skjønner så veldig godt at man blir opphengt. Det skjer så fort! Jeg tror mange av oss kanskje er vant til å ha noenlunde kontroll på ting. Utdannelse, jobb, bolig, kjæreste...særlig langtidsplanleggere kan gjøre mange lure ting på riktig tidspunkt! Og så blir det kanskje en vane å liste opp for seg selv gode grunner for å gjøre ting (f.eks få vårbarn, avstand mellom barn++) Og så blir man litt overrasket når livet ikke blir som man forventer..Det med å prøve å bli gravid er jo en av de få tingene som avhenger av biologi. Vi kan selvsagt gjøre en målrettet innsats, det hjelper! Men vi har ikke kontroll. For meg hjalp det å skifte litt på tidsperspektivet; istedet for å tenke at "om fire uker, da MÅ jeg vel være gravid..", så satset jeg på å være gravid innen et år (med 2010-baby), og da var det litt lettere å være tålmodig. Vi mennesker er jo utrolig fleksible - man kan venne seg til det meste - og plutselig blir du overrasket over å være gravid igjen!!

Lykke til - pust dypt og nyt prøvingen (og barnet du allerede har)!

;.)

Skrevet

Hei Milla-ma!

Synes du er veldig klok, jeg! Veldig godt å lese innlegget ditt, du har så rett!!!

Ønsker deg alt godt for svangerskapet!

Skrevet

Takk for svar:-) Langtidsplanlegger er vel meg i et nøtteskall det...Det gjør jo ting ekstra tungt når man ser at tidsskjemaet man har sprekker helt;-)

I tillegg har jeg en jobb med mye stress og press som jeg må være veldig motivert for å klare, Jeg er ikke motivert i det hele tatt, og har hele tiden tenkt "det er bare dumt å bytte jobb nå som vi skal få et barn til, så jeg får holde ut". Da ble det et ekstra slag i ansiktet å se at jeg må holde ut i jobben mye lenger enn planlagt.

Fremover nå må jeg bare senke skuldrene, og innse at det nok blir et 2010 barn. Jeg får bare legge fra meg alle ideer jeg har hatt i hodet mitt fra før av:-) Og ikke minst, flytte fokus over på andre ting.

Skrevet

Til Snuppisa: dette var som å lese om meg selv. Jeg er også i en jobb hvor jeg ikke trives så godt lenger, og har i mange måneder nå tenkt at det ikke er noe vits i å søke ny jobb nå som jeg snart blir gravid... også drøyer det så veldig mye lengre enn forventet. Jeg hadde sterkt ønske om sommerbarn-09, nå klamrer jeg meg fast i håpet at det blir 09-barn i det hele tatt.

Til HI: det var fint å lese innleggene dine. Det er virkelig sant at man må konsentrere seg om livet, ikke bare leve inni en "Bli gravid NÅ-boble". For det er så lett å bli helt opphengt i dette prosjektet. Jeg prøver å tenke at jeg blir gravid snart, det tror jeg virkelig. Så får heller aldersforskjellen mellom barnet vi allerede har og nestemann bli som det blir.

Det kommer til å gå bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...