Gå til innhold

Reperasjon av mobil, lånetelefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gode k810i har begynt å jukse på 2 tasten. Skal jeg ringe noen med 2 eller skrive a,b eller c må jeg kopiere det inn. Så skal levere den inn imorgen på service. Hvordan er det med lånetelefon? Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dte en garantisak får du nok det. Det fikk iallfall jeg.

Skrevet

hvor gammel er telefonen din?

i kjøpsloven står det faktisk at det er du som forbruker som kan velge om du vil ha ny telefon eller ha telefonen reparert..

Skrevet

Det er hvis det er tredje gange samme feil oppstår det.

Skrevet

e garantisak, kjøpe an i august. skal høre med dem, ellers har jeg en dravgammel nokia 3310 som mulig virker enda....

Skrevet

Nei. Du kan heve kjøpet etter 3 gang feilen oppstår.

Fra forbruker rådet sine sider:

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Unntak gjelder hvis reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (for eksempel retting i løpet av et par dager) og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (for eksempel sko som blir sterkere enn før).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...