Gå til innhold

sikkert byens teiteste spr. men spør allikevel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha lest alt dette om e.coli greiene, ber jeg om bråk.

men da gutten mister smokken på gulvet, så slikker man på den slik at bakteriene blir 'borte'. men hva når man har spist kjøtt da, og det skulle være bakterier.. vil dette da 'overføres' på smokken..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør uansett ikke slikke på smokken hans fordi du da også overfører egne bakterier til ham. Ikke bare de som kan evt smitte ham, men også ting fra munnen kan gå inn å ødelegge tennene hans når de kommer opp.

Dersom du har tilgang til vann bør du heller skylle smokken, å skylle den med vann fra en flaske fungerer også fint.

Skrevet

At du sleiker på smokken vil ikke fjerne alle bakterier. Skal smokken være steril når du gir den til ungen igjen må du gå rundt med desinfeksjonsmiddel hele tida og gni smokken med.

E.coli fines i kjøtt som er tilberedt uten optimale hygieniske forhold. Du slikker sikkert ikke smokken mens du sitter med munnen full av rått kjøtt.

Ville vært mer bekymra om mor hadde influensa/forkjølelse/diare/oppkast når hun slikka smokken enn om hun bare hadde spist kjøtt.

Skrevet

Man skal aldri slikke på barnas smokker og flasker, da utsetter man dem for egne bakterier som herpes (forkjølelsessår), karies, tannråte ol.

Ha heller en pose med noen rene på lur.

Skrevet

Jeg slikker på smokken til mitt barn på 1 år. Og han har enda ikke vært syk, så kan ikke være så farlig.

Skrevet

Alle susser barna sine, kan jo si at det nesten går for det samme.

Skrevet

Hm, jeg susser da i hvertfall ikke barna mine på munne, og langt mindre inni munnen!

Å si at det ikke er så farlig pga at man har gjort dette emd et barn i ett år blir jo litt rart. Du vet enda ikke om ungen vil få hull i tennene sine f.eks etter at du har viderført din karis ol inn i munnen til ditt barn.

Skrevet

Du har neppe skadelige e-coli bakterier i munnen din... Skal jo faktisk litt til før du klarer å putte noe i munnen din som er infisert med de "farlige" e-coli bakterier.

De 3 første mnd bør man kun ha sterile smokker, så kan man skylle i vann. Men etter hvert tåler babyen mer og mer bakterier, og tviler på at de bakteriene man har i munnen vil gjøre babyen syk. Tenk på alt de sutter på da... alt de får tak i... Om du plukker opp en smokk fra et skittent gulv, tørker av den og slikker den ren, vil jeg tro det ikke er særlig skadelig. Karies? Har aldri hørt at man overfører karies til smokken... Spyttet og spyttproduksjonen i munnen er med på å bekjempe karies...

Må dere slutte å tulle sånn å vøre så hysteriske. Bruk vett og sunn fornuft, så overlever nok både dere og barna!

Skrevet

"alle" putter vel smukken til ungen i egen munn innimellom!!

Veldig så prektige folk er som skal koke, vaske og desinfisere smukk før bruk!

helt enig med 21.28!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...