Gå til innhold

Vannkopper eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går for tiden vannkopper i barnehagen til eldste jenta mi på 4 år. Lørdag oppdaget jeg at hun hadde små røde prikker her og der, men de så ikke ut som væskefylte prikker (slik vannkopper blir beskrevet). Hun har endel atopisk eksem og har stadig prikker og utslett som klør. Heftet meg derfor ikke noe særlig mer med disse prikkene. Formen hennes har vært som vanlig og hun har ikke klaget over kløe eller annet. Har vært i barnehagen som vanlig. Etter barnehagen badet jeg henne og da oppdaget jeg en prikk som hadde noe som kunne ligne væskefylt kjerne. Denne prikken hadde et par timer etterpå skorpe på. Går den an å lure på om barna har vannkopper eller er en ikke i tvil? Skal jeg levere i barnehagen i morgen eller skal jeg gå ut i fra at det er vannkopper? What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er vannkopper er det nok flere prikker i morgen. Jeg fikk vannkopper når jeg var voksen og den første dagen fikk jeg en prikk som så akkurat ut som en vannblemme. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde fått en vannblemme, men tenkte ikke noe mer over det. Dagen etter hadde jeg fått en del flere prikker, så da var jeg egentlig ikke i tvil om at det var vannkopper.

Skrevet

Det høres nå veldig ut som vannkopper da. Det var slik det begynte på min 5 åring nå i julen. Han badet om morgenen og da så jeg små røde prikker her og der på kroppen hans men ingen var væskefylte. Her gikk det også vannkopper i b.hagen så jeg fulgte litt med dem. I løpet av to dager så hadde han masse væskefylte blemmer.. Han fikk masse vannkopper så her var det ingen tvil. Noen får masse utbrudd og noen bare noen få her og der.. Siden det går i barnehagen så tror jeg nok det er vannkopper.. Noen barn har så og si ingen ubehageligheter heller og klør lite..

Skrevet

Men da kommer det vel snart flere væskefylte vannkopper om det er det det er? Har jo bare vært den ene som jeg har sett til nå. Hun har jo som sagt veldig mye skorper, prikker og utslett pga eksem, så jeg kan jo ha oversett et par vannkopper som nå er skorper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...