Gå til innhold

April: Åh, hvorfor er det så vanskelig??


Natta & Alexandra  *gravid*

Anbefalte innlegg

En så enkel ting som å bli gravid, folk blir det jo hver dag.. Men ikke vi! Nå gir jeg snart opp altså.. Er så lei av alt!!!!!

 

Etter å ha prøvd i ett år på nr 2 fikk vi bekreftet det vi kanskje mistenkte.. at jeg ikke har eggløsning.. Begynte på Pergo og fikk eggløsning med en gang.. Jippi, nå blir det vel.. Men etter 3 kurer på pergo uten å bli gravide, har vi begynt å innse at det ikke kommer til å skje.. Gynekologen skjønner ikke heller hvorfor vi ikke får det til, for mannen har gode svømmere og jeg er ung og med eggløsning for tiden.

 

Så nå er jeg søkt inn på sykehuset for å sjekke om egglederne mine er tette.. Men er så sliten av alt og det begynner virkelig å gå ut over humøret.. Etter at vi begynte å prøve har10 av våre nærmeste venner blitt gravid, og de fleste har jammen fått ut ungen også.. Føler de sniker sånn i køen!!

 

Alexandra har veldig lyst å bli storesøster og har fortalt alle i barnehagen at mamma har en lillebror i magen som heter Andreas... Vet ikke helt hvor hun har fått det fra da, men søt er hun ihvertfall :o)

Alle sier til meg at jeg ikke skal stresse, du er jo så ung.. Hva søren hjelper det meg da når kroppen streiker allerede når jeg er 24?

 

Vet ikke helt hvor jeg vil med det innlegget her, bare få ut litt frustrasjon sikkert.. :( Etter over 1,5 år med negative tester er det en del frustrasjon desverre!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off så slitsomt.

Eg som stod og snakket med ei i dag om at eg selv var alt for fruktbar og at eg føler sånn med desse stakar parene rundt om kring som ikke blir gravid selv om dei ønsker det så sterkt.

Og vips så sitter eg her og leser ett innlegg om akkurat det vi stod og prata om. *snufs*

Føler faktisk med deg. SElv om eg ikke vet hvordan det er. KLEM

 

Håper dei kan hjelpe dere på sykhuset. Hva om egglederene er tette? Hva blir neste steg for dere da? Off... nå maser eg og... ikke svar meg om du ikke orker.

 

Husker min gutt var veldig til og dikte opp ting han ønsket seg sterkt.

Han hadde til og med en usynlig venn en stund. Kom etter at vi hadde flyttet til ny og ukjent plass.... Ja hun ønsker seg nok det samme som dere.

 

Få det ut - skriv det ned. Ikke bær på alt alene. Det kan bli veldig tungt til slutt.

 

En kjempe klem til deg Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Snike i køen, ja...skjønner hva du mener.

 

Jeg tenkte på et par ting jeg har hørt om nylig. Det ene er en autoimmun reaksjon. Det er vel immunoglobulin eller noe slikt fruene får, da friker ikke livmora ut når egget kommer trillende.

 

Gutta må unngå setevarmer nå på vinteren for det koker sæden...!

 

Og, om man har trøbbel med eggløsning og gjerne også har PCOS så er det MANGE som blir gravide om de går på ketolysekuren. Les om kuren på lavkarbo.no. Kuren innebærer at man kutter stivelser, sukker og grønnsaker under jorden samt spiser mye god ren mat, deriblant kjøtt og fett og deilige grønnsaker og salat i mengder. Man går ned på denne kuren samtidig som man spiser godt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner til problemet... gikk 2 år med prøving her for å få snupperulle, og først da vi skulle bli satt i kø for kunstig befruktning så klaffet det! Mitt beste tips er derfor å slutte og stresse... kos dere, slapp av, ta det som det kommer, en stresset kropp vil ikke alltid bli gravid, det "passer" den ikke, det er en slags overlevelsesmekanisme som kicker inn, deg før en baby liksom...

 

Lykke til videre, her ser det også ut til at jeg ikke får bli mamma flere ganger (av andre årsaker) men finner stor trøst i at jeg i det minste har fått prinsessa mi! Klem og befruktningsstøv er herved avsendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Slitt litt med å logge inn her, men endelig gikk det og jeg kan få svart dere :o)

 

Pia, jeg vet ikke helt hva som skjer hvis det er tette eggledere, men regner med at det må bli prøverør sikkert!?! Men, det er på en måte greit, bare det skjer snart!! Utolmodig no..

 

Og expat, takk for gode råd.. Tenkte å prøve den ketolyse kuren selv om jeg ikke har pco, man kan jo aldri vite om det hjelper... tenkte også å oppsøke ei dame som holder på med rosenterapi ( åpner blokkeringer i kroppen++) også en Biopat som hjelper til med å finne vitaminmangler + litt forskjellig annet også.. Hehe, her skal ALT som prøves kan prøves ;o)

 

Og til deg Lykkelig mamma.. Det er nok neppe så enkelt å innfinne seg med at situasjonen er slik som den er for deg også, men det er vel som du sier at man må være glad for den prinsessen man har fått.. Også får vel resten bare bli som det blir.. Det er jo tross alt mange som aldri opplever å få egne barn, så man skal vel ikke klage når vi har vært så heldige å få ett :o)

Også skal vi slutte og stresse og kanskje få oss en hund istede.. hihi.. Kanskje det kan ta fokus vekk fra baby slitet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...