Gå til innhold

UL 6+4, ingen hjerteaktivitet- noen gla´historier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sårt et halmstrå å klamre meg til... Vi så plommesekk og begynnende fosteranlegg, men ingen hjerteaktivitet.... Skal tilbake om en uke for ny UL... Noen opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen erfaring med dette, men det kan ikke være du er mindre på vei enn du tror da? At hjertet ikke er begynt å slå enda.

Håper vertfall det går bra, og lykke til =)

Skrevet

I fjor høst opplevde jeg MA. Det startet med smerter i magen og svak blødning i uke 5. Dro i uke 6 for å få ul, fikk da samme info som du, plommesekk men ikke hjerteslag. Tok da blodprøve, for å da ta igjen ei uke senere for å måle hcg. Legen var ikke fornøyd med det og tok en ny ul i uke 7, fremdeles ingenting. Dro da til sykehuset og fikk tabletter for å få ut det som var der.

Dette er ikke lett, håper det går bedre med deg.

Lykke til!

Skrevet

Hei :)

Om du ikke har hatt noen blødning og alt kjennes ut som om du er gravid, kan det jo være en god sjanse for at du er kortere på vei enn du tror, og du ved neste ul vil se ett bankende hjerte:) Jeg har selv opplevd BO (bligthed ovum) og da begynte det med blødning, men det er også mange som har blødninger gjennom svangerskapet og føder velskapte barn:) Kanskje hjertet til din lille spire begynner å slå nå de kommende dagene, skal krysse fingrene for deg jeg!

Skrevet

Hei du. Jeg er i samme situasjon som deg, og jeg blir helt nervevrak av det. Var til UL forrige fredag og de så det samme som hos deg. Skulle da være godt over 6 uker på vei ut ifra siste mens. Jeg testet sent positivt og er kvalm som bare det på morgenen, så jeg lever fortsatt i håpet. Skal til ny UL fredag. Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste for oss begge:)

Skrevet

Jeg har nettopp vært gjennom det. Første ul ingen, hjerteaktivitet men legen sa at det var i grenseland. Var på min andre ul ei uke senere og da banket det et lite hjerte. Så bare tenk positivt du.

Skrevet

Jeg hadde en venninne som var på ul i uke 7. Da så ikke legen noe antydning til foster i det heletatt. Hun var tilbake en uke etter og der var det et foster med bankende hjerte,, Babyen er nå 2 mnd gammel... Positiva dette SKAL gå bra..

klem

Skrevet

Hmmmmmm.... takk, jenter...Men merker jeg har mistet alt håp nå. Kan ikke skjønne hva som går galt!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei positiva. Dette må du lese!!! Jeg var på ny ultralyd i dag. Skulle da egentlig være 7 + 4. I dag så vi endelig et lite hjerte slå:))) Legen sa at jeg nok hadde blitt gravid senere enn jeg trodde. Var i dag 6 + 4 altså en uke mindre enn forventet. Dette er vist ikke så uvanlig. Så du må ikke miste håpet. Jeg har hatt en forferdelig uke, men i dag er alt bare glede. Når skal du på UL? Skal krysse fingre for deg:)

Skrevet

Takk, Else 73, og MASSE grattis til deg:o)!!!!!

Jeg KAN ikke ha blitt gravid senere enn jeg tror, for da var jeg en uke på fjellet m svigers og da ble det IKKE no på meg;o) ...MEN, jeg har masse symptomer fortsatt... Blir ikke klok på dette. I begynnelsen av uken var jeg sikker på at alt var over, dro på sykehuset og tok en ny hcg som var på 63000. Den skulle nok ha steget mye mer siden siste var på 13000, og det var 11 dager før... Men så er jeg så kvalm og puppene verker, så nå har jeg begynt å tenke at det kanskje er noe der likevel? Ny UL på tirsdag. Holder pusten til da.....

Skrevet

Åååå..masse lykke til! Er der jeg også.. Fryktelig! Blødde litt på tirsdag, dro rett på UL. Trodde jeg var ca 7 uker, men der var det intet foster å se.. Legen mente at jeg umulig kunne være så langt på vei, hun mente ca 5 uker.. Jaja, jeg får bare holde pusten til NESTE TORSDAG.. Ahhh.. Men fortsatt kvalm og øm i pupper, Det er HÅP! Nå er det din tur først, Positiva! Kjempelykke til på tirsdag. Skal tenke masse på deg. Tror det går fint! :-)

Skrevet

Hei dere! Og masse lykke til til dere som går og venter. Dette går sikkert bra:)

Jeg bare lurte på hva som er grunnen til at man i utgangspunktet er på ultralyd så tidlig som uke 5-6-7? Jeg er 6+3 dager på vei og jeg hadde satt enorm stor pris på en ul så tidlig, for å virkelig få det bekreftet. Får man det, dersom man spør legen om det?

Skrevet

Jeg har mistet 4 ganger og får derfor tett oppfølging og støtte.

Skrevet

jeg trodde jeg var lnger på vei enn det jeg var... hadde sa, fikk sjokk på ul, var to sekker der inne... legen trodde da at det ikke var noe igjen siden jeg selv trodde jeg var lenger på vei... fikk ny ul en uke etterpå, da var det foster inni ene sekken, men ikke hjerte... uken etterpå var det et bankende hjerte:) så kan være mye mindre enn man tror man er:) lykke til!:)

hcg nivået hadde også økt, men ikke mye i det heletatt....

Skrevet

Takk, toppris:o) Utrolig godt å høre gla´historier! Så deilig for deg! Jeg har en egen liten teori om at jeg også har hatt to, men at den ene har falt av lasset på veien... Man gjør seg opp mange tanker når man har altfor mye tid å tenke på...

Skrevet

Jaaaaa, det var en meget god historie! Disse tankene man lager seg, særlig når man skal sove, er lite verdt i denne sammenhengen! Vi satser på en Toppris til oss også! ;o) Og du som lurte på hvorfor tildlig UL: Varierer nok det, jeg tok tidlig pga blødning, men hadde bestemt meg for å ta tidlig uansett-- Er noe med å virkelig få det bekreftet og se at alt er som det skal! Og kanskje er det flere der inne-- Skal mye til at legen fikser dette tidlig, men på Volvat er det alltid mulig! Jeg betalte ca 800, det er det verdt!:-)

Skrevet

Positiva: har du vært til ny UL? Er så spent på hvordan det går med deg og Baby09!!! Krysser fingrene for at dette går bra for dere begge

Skrevet

Takk, søta. Skal i morgen. Gruer meg! Skal holde dere oppdatert... Har ikke fått svar eller hørt noe fra Baby09- er litt bekymret for henne....

Skrevet

jeg vet også når ca vi hadde sex.... og med tanke på hvor lite jeg er på vei (kan jo ikke være feil pga såg ikke hjertet ene uken og såg det andre uken) så har spermen svømt J***** tregt;p hehe...

Skrevet

Da jeg var 6+3 på vei med guttungen, så fikk jeg en blødning og reiste opp på legevakta for å få UL (har hatt en traumatisk MA tidligere) Der nektet legen meg fordi de ikke regner med å se hjerteaktivitet før du er er 7 uker. Jeg var rasende - heldigvis kom jeg inn til en annen lege dagen etter, men poenget mitt var egentlig at det ikke skiller mange dagene på aktivitet eller ikke, så kryss alt av fingre og tær for UL i morgen. Lykke til!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...