Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å har solgt leiligheten vår å ikke funnet nytt hjem enda, så har vi flyttet hjem til foreldrene mine til vi finner en ny plass å bo. det som er det største problemmet etter vi flyttet hit er sønnen vår på 16mnd, han skriker konstant hele tiden, han skrike viss bare jeg går ut av rommet eller omvendt. skal dette være normalt? alle som bor i huset klage hele tiden at det er unormalt å skrike så mye, men jeg forsvarer meg me at guttungen vil hjem til sitt eget hjem.. hva er egentlig galt me gutten min? å hvorfor skrike han bare en av oss går ut døren når en av oss sitte igjen me han? hva kan jeg gjøre for å få slutt på dette? haste virkelig da vi venter en ny baby om 3 uger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er det jo et nytt sted og han trenger trygghet rundt seg og venne seg til nye stedet...litt seperasjonsangst... spør hs hva en kan gjøre...men gi han mase kos og gjør han trygg i nye omgivelser ;) tar kanskje litt tid men jeg tror det er dt :)

Skrevet

Jenta mi har også hatt noen sånne perioder, er nå 1 1/2år!

Hun skriker mest hvis vi har levert henne til noen som skulle passe på henne en dag, neste gang vi er på besøk hos de og en av oss går ut av rommet skriker hun!

Tror hun da husker at sist gang reiste vi og blei vekk lenge (lenge for henne, noen timer).

Hun har nettopp begynt i barnehagen, og i starten gikk det kjempefint å reise, men nå har hun forstått hva som skjer, og skriker.

Men jeg må reise, skal rekke jobb, de som jobber der sier at hun slutter å skrike med en gang.

Tror det er vanlig med seperasjonsangst i den alderen, de begynner å se mer sammenheng i ting, men skjønner ikke helt at vi kommer tilbake!

Det som er viktig for meg når jeg reiser vekk fra henne en stund er å si skikkelig hade, jeg forklarer også hva jeg skal, selv om hun ikke skjønner det helt enda, også sier jeg at jeg kommer tilbake!

Tror det blir værre hvis man bare sniker seg vekk!

Men skriker hun fordi jeg går fra et rom til et annet her hjemme lar jeg henne skrike, men sier først at jeg skal på do f.eks, til slutt ser hun at jeg kommer tilbake:)

Det går nok over, og sikkert litt uvandt for han å ikke være hjemme, han kan jo være usikker på hva som skjer, om dere skal la han være igjen, han har jo kanskje vært der alene før dere flyttet inn, og husker at dere dro for en stund da!

Kan ikke svare hva dere skal gjøre, men kan si at det ikke er noe galt med gutten deres, han er nok bare redd for å bli alene, prøv å forbered han så godt dere kan på hva som skal skje på forhånd, si hade hvis dere reiser, eller si hva dere skal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...