Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 de ga mini lapper i bhg idag som inneholder egg, men når kan man egentlig smake på det, er det ikke 1 år??
Labambie Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Fra 6 mnd. Det er en gammel myte at barn ikke skal ha egg før de er over så så gamle.. Det er jo egg i spaghetti? ;-) Det er det jo i disse 6 mnd's glassene.. Skriv gjerne en mail til opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt om du er i tvil. Men det er 6 mnd. :-)
kokosyklus Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Ha ha ha, det har jeg aldri tenkt på. Jeg har ikke gitt Emma egg i tro at det skal man vente med, så serverer jeg jo spaghetti et par ganger i uka.. blæh!
kitty08 Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 det er vel bare egg i fersk pasta?? eggeplomme kan ihvertfall gis fra 6 mnd, eggehvite er det vel litt ulike retningslinjer på ... men tror det skal vaere greit ihvertfall fra 8-9 mnd ??
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 På Matportalens sider står det: "Det er vanskelig å forutsi hvem som vil få allergi. Et barn har høy risiko for å utvikle allergi hvis både mor og far har betydelig allergisk sykdom, eller mor og et søsken har betydelig allergisk sykdom. Ved høy risiko kan det være grunnlag for å anbefale at enkelte matvarer (egg, fisk, nøtter og erter) ikke introduseres til barnet før etter ett års alder (to års alder for nøtter)." Lillegutt her har fått egg siden 1 års alder og elsker det, blir helt vill :-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 sønnen min spiste egg siden han var 10 mnd uten problem,og på dette landet som jeg er fra anbefaler fra 6 mnd.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 jenta mi fikk egg for første gang i dag, og likte det veldig godt Ting med egg i har hun fått lenge! Fikk beskjed av HS da vesla var 8 mnd at hun kunne få alt mulig, bortsett fra melk og honning. Så her får hun stort sett det samme som vi spiser. Hun er 1 år om 13 dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå