MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Hurra!!! Nå er det ikke lange igjen gitt! Kjenner jeg begynne rå få litt grue gleder meg-nærver ang fødselen nå..har masse rare drømmer og mareritt om nettene for tiden :-O Bekkenløsningen blir værre også...noen her som er omtrendt like langt på vei eller?=) Eller noen som har noe de kan si om bekkenløsning ved fødselen? jeg hører det skal være så grusomt..jeg har fått diagnosert bekkenløsning i uke 17,begynner å bli en stund siden og har ikke fåt fiksa meg fysio enda...kjenner det blir værre.:S Og hvordan er dette etter fødselen? Noen som kan svare?=)
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 For min del er liksom riene en god del vondere enn bekkenløsning, så det skal nok går greit ;-) Verste er vel at det er endel stillinger osv som blir vansklige og man kan/orker gjerne ikke å gå så mye rundt slik at man får hjelp av tyngdekraften på samme måte. Etter fødselen derimot med nr 2 og 3 hadde jeg det utrolig vondt de første 2-3 døgnene, men så ble det mye bedre veldig fort for meg. Måtte til et par behandlinger etterpå før jeg ble helt, helt bra da. Vil anbefale deg å forsøke manuellterapi i stedefor vanlig fysio. Jeg trodde jeg bare hadde bekkenløsning frem til etter jeg hadde født nr 3, da oppsøkte jeg manuellterapaut. Hun konstanterte med en gang bekkenlåsning i tillegg, var over 2 cm kortere på ene benet enn andre fordi bekkenet var så låst! Hun fikk løst det opp på et par behandlinger og null plager etterpå frem til jeg ble gravid igjen nå.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2009 Oj,men kan ikke fysio finne ut som det er bekkenlåsning i tillegg da? Jeghar fryktelig vondt til tider...får ikke til å sitte spes lenge pga av store smerter i rompa:S Og nedover lårene..og selfølgelig helt nederst i magen og i lysken er det også en god del smerter...somlegen mente var en banding mellom ligament smerter og bekkenløsningsmerter...og selfølgelig i ryggen/korsryggen...har så vondt der noen ganger at jeg ikke får puste...det skal ikke mye til..moppa gulvet i ti min her om dagen..da fikk jeg gangvansker i mange timer etterpå:/
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Moppe, støvsuge, gå i butikken med handlevogn osv er noe av det verste du kan gjøre når du har bekkenplager. Overlat alt sånt til mannen, med god samvittighet! :-) Nei, fysioterapaut kan ikke alltid merke det. Jeg fikk bekkenløsningen konstantert av lege, gikk til fysio flere ganger under svangerskapet, men ingen av dem nevnte et ord om mulig bekkenlåsning. Var derfor jeg ble så sjokkert da jeg fikk vite det i ettertid. Var jo så lite som skulle til også før jeg ble vesentlig mye bedre. Er jo ikke sikkert du har låsning da, men jeg ville i hvertfall undersøkt det dersom jeg var deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå