Gå til innhold

Hvordan kjennes spark/bevegelse ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen kan forsøke å forklare hva man skal kjenne etter?

Jeg er i uke 17 nå, og har de siste par ukene kjent at det akkurat er som om noen tukler borti halebeinet mitt.. Har tenkt at det må jo være babyen siden jeg aldri har kjent dette før. Noen som har en god forklaring? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 14+3 å kjenner det som no boble lignende :)

Skrevet

For meg begynte det med mye bobler, unødvendige bobler hvis dere skjønner..(ikke sulten og ikke mett og ikke luft i magen)

Så kom det som små knips på innsiden, gjerne nederst ved trusekanten...nå er det mer knips men litt sterkere og gjerne litt på siden også..er 21 uker i dag;)

Skrevet

Forklaringer jeg fikk da jeg var gravid første gang, var at det kjentes ut som bitte små bobler som sprakk, eller en liten fisk som lager bobler. En kan også sammenligne det med sommerfugler :)

Det siste jeg hørte, som jeg selv syns passer best, er rett og slett knøttsmå fingre som trykker på innsiden av magen :D

Forskjellen på luftbobler og babyen er (min erfaring) at luften holder seg mer utpå sidene av magen, mens babyen kjennes midt på magen. Gjerne rett under trusekanten :)

Skrevet

Jeg syns det kjennes ut som jeg får "leamus" midt inne, på høyde med trusekanten... den flytter seg gjerne fra den ene til den andre siden. Er gravid med tredjemann i 14. uke nå, og kjenner det godt igjen fra tidligere :-)

Skrevet

Jeg er 14+2 uker på vei nå, og de siste dagene har jeg kjent litt pirking i magen. I går kveld lå jeg i sengen, og det føltes som noen terget meg fra innsiden. Små stikk og akkurat som en finger som stikker meg i siden, var mest på høyre siden, men så flyttet det seg. Tror kanskje det er den lille jeg kjenner. Men dette er min første, så jeg vet ikke hvordan det skal være heller...

Men er veldig spennende! Tror dere det er den lille jeg kjenner?

Skrevet

Jeg kjenner som en leamus.. En ukontrollert rykning/ dunk i en muskel som jeg ikke har kontroll over. Og nå blir det bare tydeligere og tydeligere :o) I starten kjente jeg det kanskje et par ganger i uken, nå kjenner jeg det mange ganger om dagen.

Det kan også kjennes litt ut som når du har løs mage, og det bobler veldig nedi der. Men så må du liksom ikke på do likevel...

I det siste har hun begynt å sparke i blæren min, det er ikke SÅ moro... ;o)

Skrevet

Jeg er 17+2 idag og kjente bevegele for første gang da jeg var 14+5. Den første gangen kjentes det først et lite dunk og deretter som en liten gullfisk som sprellet :)

Nå kjenner jeg ofte som "leamus" i magen på dagtid og om kvelden har den en liten turn-runde i magen :) Kjenner ikke så mye, men det har vært daglig nå i det siste :) Og innimellom kjennes små "dunk" inne i magen, så det må nok være den lille som beveger på seg :)

Skrevet

Jeg kjente liv i går kveld for første gang med han her. Er i slutten av uke 13 (det er tidlig da, men er nr 4). Kjennes rett og slett ut som noe dulter velidg lett borti veggene på livmoren ut mot magen. Litt sprelling.

Skrevet

Jeg føler rett og slett mest "press" innenfra. Akkurat som om de skyter ryggen opp, større enn en liten finger som presser. Nå tror jeg det er føtter jeg kjenner, for kan kjenne et område med to av mine fingre inntil hverandre som blir hardt. Jeg liksom trykker det inn og det forsvinner. Like etterpå trykker det tilbake igjen. Er 15+0 i dag. Mye har skjedd siste uken. Har to der, så ene ligger langt opp, sparkene er over navelområdet alt faktisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...