Gå til innhold

Uff, har visst et "tukle-barn"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mangel av et bedre ord... Så snart vi tar bleien av jenta vår på drøyt året, setter hun i gang med å ta på seg selv nedentil. Er tydelig at hun liker det. Jeg blir så fortvilet. Skjønner jo at det er naturlig og at hun ikke gjør noe galt, men jeg har store problemer med å takle det.. Hjelp meg litt her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har jeg og, prøver å få henne til å skjønne at det ikke allid er greit, men får lov i noen situasjoner, som i dusjen eller i senga.. men når vi skifter bleie er det ikke greit, for da er det plutselig bæsj og sånn hun tar i, og det er ikke så hyggelig... Men hun vil visst ikke forstå... hehe tar også gjerne i mot tips, så dytter litt her.. :)

Skrevet

gjør d noe da egentlig? Jenta mi var også veldig interessert en periode, og jeg brydde meg ikke om d. Nå er hun ikke interessert lenger, så gjør d heller ikke lenger ;)

Ser ikke problemet... hadde hun vært 5 år og konstant drev på nedi der, da hadde det vært noe annet:P

Skrevet

det beste er å la henne kose. hun gjør ingenting galt og det er veeeldig viktig at hun ikke får inntrykk av nettopp det.prøv å overse så godt det lar seg gjøre. Når bleia er på er det jo vanskelig å komme til. det er vanlig og husk å ikke tenke på det som noe annet enn det det er. det er viktig med trygghet mtp egen kropp.

Skrevet

Små barn er seksuelle, og grenser må jo settes etterhvert. Jeg hadde ikke satt noe særlig med grenser for en ettåring. Balansegangen mellom grenser og dte å la dem bevare et naturlig forhold til kropp er vanskelig nok :)

Skrevet

jenta her hadde også en periode da hun brukte bleier hvor hun ville kose når de kom av, vet ikke om det er like mye at det er godt i seg selv uten bleia kanskje? jun sluttet helt av seg selv etterhvert i alle fall. Har ikke oppdaget at hun er opptatt av slikt enda heller, hun er snart 5 år. Men i dusjen er hun litt ekstra nøye med å skylle seg bare, mulig hun syns det er godt men vi har ikke trengt å sette grenser eller ta en prat med henne så om det fortsetter slik så går det seg vel til.

Skrevet

glemte å nevne at jenta mi er snart to år, og driver på selv om bukse og bleie er på.... :) Har aldri kjeftet på henne for dette, bare prøvd å si at hun ikke må få bæsj på fingrene..... Mennemen... Får vel bare holde på,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...