solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Her har jeg og gubben prøvd å legge om kostholdet, kutta brød, pasta, potet, ris.... knekkebrød, pizza, snop, brus + + +.... men så får vi plutselig beskjed om at vi kan fint spise slike Nutrilett "sjokolader" og sånne ting, med det inneholder jo litt karber. Og så skal vi likesom telle kalorier også???? Hva skal vi gjøre og hvem skal vi høre på???
"Frostpinnen" Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Nå er ikke jeg sikker på hvor mange karber det er i en nutrilett sjokolade men selv spiste jeg cavalier fra helsekost butikkene og de er det fra 2 karber pr bar så lett å telle og smaker veldig godt. Har selv gått ned 17 kg på ketolysekuren og hadde ikke greid det uten den sjokoladen
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2009 Det var mer enn 2 karber ihvertfall.... Og ja, den var veldig god denne også, og metta kjempe lenge =)) Vi begynner allerede å bli dritt lei kylling og noe grønnsaker. Salat synes vi begge to, ikke metter så lenge =) Hvor mye koste de sjokoladene fra helsekosten da????? Er villig til å prøve mye uten at det skal blakke oss helt. Vi trener mye i tillegg, men vi tenkte liksom vi skulle klare å gå ned en del ved hjelp av kosten også.... Orker ikke ketolyse.... (tror det blir for voldsomt for oss)
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Hmm...så dere skal ha litt sånn Linberg-inspirert kosthold? Det er jo det som er "hakket opp" fra ketolyse. Vet du, jeg vil råde dere til å låne en bok om temaet på biblioteket (evt kjøpe). Dere trenger tydeligvis å omstille dere litt fra potet/pasta/brød til ALT det andre det går an å spise. Det er så himla mye, men det virker ikke som dere ser mulighetene, mer begrensningene...
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Du kan jo kjøpe noe annet enn nutrilett, noe som faktisk er lavkarbo. Ellers skal du jo spise karbohydrater hver dag, men det vet du sikkert
Gidder ikke! Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er heller ikke nazi på karbo ala ketolyse, men tester ut om lavkarbo har noe for seg. Spiser lite karbohydrater og mer fett:) Kanskje max 30-40 g karbo om dagen? Vet ikke, for jeg teller ikke. Men jeg er egentlig veldig glad i brød og bakte like greit et ketolysebrød:) Så i stedenfor å tenke hardt på hva i alle dager jeg skal spise et par ganger om dagen, kan jeg kose meg med dette brødet som inneholder noen få karbohydrater pr skive. Men sånn jeg har forstått det er det ingen vits i å telle kalorier hvis man følger en slik "diett", da er det kh som gjelder....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2009 Kan jeg få oppskrift på det brødet du baker?????
Mrs. Bouquet Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 sjekk oppsrkiftene på www.lavkarbo.no Ellers står står omtrent alt du trenger å vite ¨på det forumet.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2009 ja, har vært der inne flere ganger, men det er likevel veldig mye jeg lurer på som jeg ikke finner info om der. Jeg får vel bare kjøpe meg en bok.... hvilken bok er anbefalt?????
Mrs. Bouquet Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Jeg vet ikke hvilken bok som er anbefalt, vi har flere. Men lurer du på noe så er det mange der som har masse kunnskaper og kan svare deg.
Gidder ikke! Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Dette fikk jeg fra Monajenten sin blogg: 4 egg 2 dl creme fraiche ca 1/2 dl rapsolje 1 1/2 ss bakepulver 4 ss linfrø (kan være lurt å knuse de, men jeg gjorde det ikke) 50 g sesamfrø 60 g hvetekli (kruskakli) 45 g solsikkekjerner Visp egg og tilsett creme fraiche og olje. Ha i det tørre. Jeg hadde også i 1 ts salt, kom jeg på nå. Viktig med bakepapir i formen, ingen elting, deigen er ganske flytende. 180 grader i ca 50 min. Må hvile på benken over natta uten å legge det i noe pose e.l., ellers kan det visst bli for klissete. ca 1 g karbo pr skive hvis du skjærer det tynt. Oppbevares kaldt. Jeg har ikke vekt, så tok det på feelingen, funka bra det:) Viktig at du er forberedt på at dette ikke helt smaker som brød, jeg syntes den første biten hadde en litt rar bismak, men så ble jeg vant til det. Man har jo uansett masse pålegg på! Ellers er det mange forskjellige oppskrifter på lignende brød, hvis du googler ketolysebrød:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå