min lille Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Hei dere. Jeg kom meg nettopp inn her, og kanskje dere kan hjelpe meg... En lang historie forkortes herved: Jeg har hatt kreft på eggstokkene mine og jeg er kun 29 år. Jeg har operert bort den høyre eggstokken, men de har funnet noe på den andre også. Selv om ikke det ser ut til at dette på venstre er ondartet er det nok til å bli tussete i hodet av. Jeg fikkbeskjed av leger på sykehuset om at jeg kunne prøve å li gravid etter operasjonen for 1år siden, men det var ikke sikre på at det var noe eggstokkvev igjen.. Jeg vil så gjerne bli gravid! På tirsdag tok jeg en graviditetstest (vet ikke helt hvorfor, men er konstant trøtt og kastet opp på jobb).. Denne viste POSITIV. Jeg ringte direkt til legen min, og han sa jeg skulle kjøre opp m en gang for og ta en der også. Den også positiv! Han tok også blodprøve på tirsdag og fredag som var, og han sa at det er 100%sikkert at jeg er gravid. HCG en hadde doblet seg. Jeg er lykkelig, men klarer ikke helt og tro det. Er så livredd for at det skal gå galt. Jeg leser meg riv og ruskende tullete av alt på internett, og lurer på om det virkelig stemmer at halvparten av alle svangerskap ender i SA?! Nå er det mest risiko? I hele 12 uker?? Puppene mine er blitt større, og vonde, jeg er trøtt og det stikker nederst i magen min. Han sa dette er normalt, er det det? Heldigvis skal jeg på tidlg UL på sykehuset siden de må følge meg grundig pga cystene ved venstre eggstokk, men ultralyden er først den 10februar, og jeg lurer på om jeg skal rive av meg resten av håret innen det?! Uff, er det noe som gidder og bare skrive at siden jeg er 4 el 5 uker på vei, kommer dette til å gå bra, og at den største faren allerede er over, eller er det virkelig så usikkert i 12 uker. Blir jo redd bare for å nyse.... Sorry dette lange, og sikkert rotete innlegget. Burde prestert bedre ved mitt første . Hilsen fra Linda Krsand
*tullemor* Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Hei og gratulerer så mye ) Det hørtes ut som du har gått igjennom mye Godt å høre at ting er bedre nå! For å svare på spm ditt så tror jeg det er 1 av 4 svangerskap som ender i SA eller MA. Det er ikke like stor risiko i alle de 12 ukene.. Jo lenger du er på vei, jo sikrere blir det... Og jepp, det er vanlig med stikninger i magen.. Det betyr at noe skjer i magen ting, og at det utvider seg Vonde pupper og tretthet er vel de vanligste symptomene ) Gratulerer igjen, og lykke til videre!
lykkeligV Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Hei. Jeg ble også helt tullete av å lese om alle som mister her inne. Høres jo ut som det er annenhver person, men det er det ikke. Tror du kan slappe helt av. Jeg måtte bare unngå å lese alt her inne, for å kunne slappe mer av. Det har gått bra med meg. Er i uke 20 nå =) Bare pass på å slappe av, tenke positivt =) Klem fra meg.
*tullemor* Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jepp, tenk på alle av de som er her inne det går bra med! Det er bare det at vi legger så merke til de det ikke har gått så bra med, fordi de vekker ekstra oppmerksomhet! Gått bra med meg også.. er 16+2 i dag
25 år gammel mamma Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Hei Har lest innlegget ditt, og skjønner du har vært igjennom en del.Kan forstå mye av det,siden jeg selv fikk MS etter jeg fikk sønnen min. Men jeg tror vi alle bekymrer oss mye når vi går gravide. Så det du tenker på og skriver her, tror jeg er meget normalt, mindre sjanse for å miste det lille nurket for hver dag som går,og jeg tror det går fint med deg og den lille. Jeg gravid for 2. gang og merker at jeg faktisk er mer bekymret nå enn med nr.1...Veldig rart siden alt gikk kjempe fint både svangerskap og fødselen,men det var visst helt normalt å bekymre seg mer med nr.2 sier legen. Ønsker deg lykke til i svangerskapet og med fødselen
min lille Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2009 Hei igjen dere.. Jeg har nettopp vært på do og jeg blør litt. Lysrosa farge. Hjelp meg. Det står overalt at lege skal kontaktes, men de har jo steng siden det er kveld. Skal jeg ringe legevakten, kommer de til å ta meg imot der??
Huldretussa Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Hei! Det er visst heilt normalt å få små blødninger i veke 5-6 (eller rundt der), så du treng ikkje bekymre deg over det. Men viss mengden auker og du får smerter, bør du kanskje kontakte lege.
min lille Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2009 Tusen takk lykkelig. Jeg håper så inderlig at du har rett. Jeg kontaktet sykehuset nettopp og legen min er i operasjon, men skulle ringe meg når han var ferdig sånn at jeg evt kan reise opp dit ikveld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå