Gå til innhold

Åssen får dere i ungene pencelin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har fått ørebetennelse å sliter med å få i ham pencelin.

Har prøvd å med sprøyte og skje,han rett og slett spyr det opp igjen.

Blandet det i solo,cola,saft,men han merker det med en gang og nekter å drikke.Får ikke i ham noe mat så nytter ikke å blande det i det heller.

Noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør etter pennicillin med solbærsmak neste gang. Da hyler mine etter mer...hehe (Abbotticin med solbærsmak)

Hvilken har su denne gang da?

Skrevet

Jeg og pappa'n måtte tvinge lillegutt (han var da 15mnd.) til å ta medsinen ved å legge ham på ryggen, holde munnen (klipe i kinnene) og sprute den fort inni munnen og deretter klipe kinnene til alt var den i magen! Helt grusomt var det! 3 ganger om dagen i 10 dager.

Skrevet

Huff, nå gruer jeg meg... Vært hos legen med tassen i dag og fått appocillin for ørebetennelse. Han skal få sin første dose når han bare våkner...

Kjøpte forøvrig en sånn smokk til å gi medisiner med på apoteket, håper at jeg greier å lure han med den. Ellers blir det vel tvang da :(

Skrevet

De første dagene måtte jeg holde han fast og sprøyte det inn helt bak på tung, litt på siden ikke rett ned i halsen, holdt hodet hans fast til svelget. Høres brutalt ut, men var gjort på 20 sekund. Nå har han gitt opp tror jeg så det jeg kommer med sprøyta han protesterer litt men gaper og svelger fint

Skrevet

aaaahhhh - jeg foler med deg! vår lille har vært på antibiotika i sanrt 2 1/2 uke. Den 1ste klarte han ikke og holde nede, kastet opp bottevis (klacid). Så etter en uke med den, fikk han en ny (Keflex). Den fungerer bedre, men 4x om dagen!!! Men, den har en tutti frutti smak som han klarer bedre, og kun 1ml av gangen. Vi bruker sproyten - langt bak i ganen. Så fort du har sproytet inn - blås babyen i ansiktet - så svelger de automatisk. Hores forferdelig ut, men det fungerer.

Skrevet

Vi har fått appocillin.Har også prøvd tvang,to store mennesker som holder en liten krabat nede,uff helt forferdelig.Han svelger da,men et halvt minutt senere spyr han:( ,men vi mååå få i ham noen så han blir frisk.

Skrevet

Vi har hatt med forskjellige smaker,men han reagerer uansett.

Skrevet

spørs jo hvor gammel krabaten er.. men min snuppe på 3 år fikk tabl nå sist og da stakk jeg den i en skje med syltetøy, hun så på, og så sa jeg at hun måtte svelge alt og ikke tygge.. hun tygde første gang, etter det bare svelget hun ;) fikk en stooor kopp drikke etter hver skje. tok 10 dagers kur a 4 tabl hver dag..

hun har ikke tatt noe penecilin før det, så aner ikke hvordan man gjør med mindre barn...

Skrevet

muselusa

Jeg glemte å si at vi gav ham alltid noen rosiner eller godteri/sjokolade rett etterpå for å 'glemme' den stygge smaken!

Skrevet

Han er 2.7 mnd.Hmmm takk for tipset,høre om vi får tabl i morra.Alt anna føler jeg vi har prøvd.

Skrevet

Muselusa

Det var det som skjedde m/vår gutt på 9 mnd. Han kastet opp alt han hadde i maven rett etter at han fikk medisinen.

Jeg ville kontaktet legen. Kanskje de kan sette han på en annen type antibiotika som han 'klarer' bedre. Kalfex m/tutti frutti smak fungerte her. Bare 1 ml av gangen. Skikkelig pes, men bedre enn 25 ml 2x om dagen som kommer opp igjen m/alt mage innhold......

Skrevet

Takk for tips.Skal høre med legen i morra.

Skrevet

jeg slet som ett helvete med junior for å få han pencelin, ringte legen og spurte hva jeg skulle gjøre. Hun sa at alt var lov for å få i penceline, bestikkelse, blande den med noe osv. Det som fungeret best har var å blande den inni en halv boks med yogurt. Det ble noen bokser, men det var den beste måten her i huset og legen var fornøyd siden vi fikk det i han på en måte, selv om det aller beste hadde vært å få i han "naturell".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...