megh Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Har dere begynt å tenke på hvordan dere ønsker å ha fødselen? Er det noen med erfaring med familierom? Hvordan er det? Musikk? Hvor vil dere ha mannen deres?
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Mannen skal være ved min side og holde meg i hånda. Ingen musikk eller andre forstyrrelser. Badekar, ja takk. Hvis familierom, ingen epidural. Så jeg holder meg til fødestue med alle fasiliteter i tilfelle noe skulle skje.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har født to barn i vann på ABC. Det er vel det mange kaller familierom. Jeg vil ha mannen min hos meg, men ikke klassene på meg.. for jeg orker ikke at folk tar på meg når jeg har smerter. Men han må holde meg i hånda når jeg ønsker da:P Jeg har siden jeg gikk gravid med førstemann vært helt bestemt på at jeg ikke vil ha epidural eller andre "ikkenaturlige" smertelindringer. Jeg leste alt jeg kom over ang fødsel og ba jordmor vise meg på et blide av kvinnekroppen på innsiden (tverrsnitt) hvordan barnet bevega seg nedover under fødsel. Jeg følte meg forbredt og var ikke redd, og hadde full kontroll. Kunne som førstegangsfødene fortelle jordmora under fødsel hvor barnet var i fødselskanalen.. Hun trodde ikke på meg til å begynne med,, men etter en skjekk fant vi ut at jeg kjente rett. Jeg synes det er godt å kjenne hva som skjer, og ha kontroll. Jeg skal så lenge jeg kan bestemme aldri ligge på rygg i en seng å sprike i et stativ for jordmors velbefinnende. Jeg skal føde som jeg vil, med min kropp. Såklart, skjer det noe galt så må man jo på vanlig avdeling, men jeg satser på at det går fint en gang til. Jeg anbefaler naturlig fødsel på familierom på det varmeste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå