Gå til innhold

Babyklær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei venter en jente 27 mai, men synes det er vanskelig å vite hva man trenger av klær fra fødsel og til høsten, har noen noe lister eller råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Har en jente fra før som er født på sommeren. Da gikk det mye i kortermete bodyer og bare bleie hvis det er varmt. 

Har du noen kortermete og langermete bodyer, noen bukser og tynne jakker, sokker og tepper kommer du langt. Kanskje en tynn bomullslue hvis det trekker på kvelden. Ikke kjøp for mye, men ha nok til skift hvis hun gulper mye!!!! De vokser så fort ut av det, og se det ann etter at hun er født. De fleste som kommer på besøk har med mye babyklær, så alt vi fikk ble ikke engang brukt.

 

Noen bruker søte små kjoler. Tenk bare over at det er mykt og fleksibelt.

 

Men alle kler babyene sine forskjellig, så her er det ingen fasit svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg og på. Noen jeg kjenner har nettopp fått baby, og de sa de ikke hadde nok klær og kluter. Vet ikke hvor mange i antall det var snakk om, men de hadde så mange skift på babyen, og fikk ikke vasket alt med en gang (sliten, og babyen krevde mye).

Så når du sier noen bodyer, hvor mange vil du foreslå i 50 eller 56..??

 

Og har dere tørketrommel? For det har ikke vi, og det blir jo litt mer vask, og så skal det henge over hele huset å tørke..

 

Enn gaskluter/gulpekluter. Hadde dere mange av de?

 

Det snakkes mye om bilstol og vogn og andre ting man trenger, men jeg er i alle fall interessert i å vite noe mer nøyaktig hvor mye og hvilke typer klær vi trenger.

 

PS: Klær man evt får i gave er ofte i større str (fra 62), og da har man gjerne hatt babyen i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...