Gull1 Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Fikk ei lita søt jente i januar. Hun blir nok hetende Billie Bertine. Hva synes dere om dette?
passilurken Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 eh... bertine synes jeg er helt greit, men billie blir et stave-navn. dessuten er jo billy guttenavn i norge... så selv om billie er et jentenavn i engelsktalende land, hadde ikke jeg kalt henne det. med mindre enten du eller faren er engelsktalende. er redd det fort kan bli et mobbe navn...
Hakkamella Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Foreslår at du evt bruker Billie som kallenavn eller forkortelse. Det er veldig amerikansk, og du kan risikere at det vil gi henne problemer oppover i oppveksten med så guttete fornavn. Men at det blir kallenavn for f.eks Belinda.. eller noe annet som passer bedre, tror jeg du kommer bedre unna med. Men du er foreldren, dere som foreldre må bestemme. Til syvende og sist spiller det ikke noen rolle hva andre sier.
Danilken Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Beklager, men det ble litt for undelig synes jeg.... Billie høres ut som Billy (gutt) eller Billig..... ikke bra....
Nelliesprelli09 Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Jeg syns det er tøft! Kjempeorginalt! Jeg heier på navnet som er gitt!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Jeg synes Billie var ganske søtt altså, men ser samtidig at det blir et "guttenavn".. Bertine synes jeg forøvrig er skikkelig stygt - og egentlig så lurer jeg på om det hele bare er på kødd? Billie Bertine? Billie gir meg straks "the days of our lives" assosiasjoner også (dåååårlige), men DET pleier jeg jo å drite i selv også da - bare nevnte det liksom
Maria1979 Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Jeg vet om ei lita jente som heter Billie jeg...det var litt uvant i starten,men etterhvert ble det like vanlig som alt annet. Jeg synes jo det er litt"frekt"av Helene som svarte deg at navnet var skikkelig stygt og at hun trodde du kødda....men siden du spurte om meninger så er er det vel greit.... det er jo faktisk sånn at navnesmak er SINNSYKT individuell og vårt valg er jo heldigvis ikke det samme som naboens liksom.....og hvis man tenker på alle negative assosiasjoner man får til navn fra den eller den,være seg fra barneskolestadiet til en guffen sjef....ja,da er det igrunn rart at man i det hele tatt finner på noe som helst å kalle ungen sin. Vi har valgt et "uvanlig"navn,men samtidig et som alle har hørt før. Lykke til med valget enten det er kødd eller ei.:-)
Fru Shakespeare Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Jeg liker Billie veldig godt! Men så er jeg fan av Billie Holiday, da. Husker at forfatteren av "Pappa for første gang" har en datter som heter Billie. Bertine er jeg derimot ikke særlig begeistret for.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg syns det var skikkelig søtt med Billie:-) Ikke noe alle andre heter heller...
hannes Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Gå for Billie. Drit i alle andre. Uansett hvilket navn du velger så vil noen si det er stygt.Tror datteren til Petronella Barker (el en annen norsk skuespiller) også heter det.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Maria1979 - det er da desverre en av ulempene med å be om andres meninger.. Man får høre dem.. At jeg ikke synes Bertine er fint er vel ikke frekt i det hele tatt - det var formulert som MIN mening, og ikke en påstand.
pilutta Skrevet 27. januar 2009 #12 Skrevet 27. januar 2009 Jeg synes navnene hver for seg er helt greie, spesielt Bertine er et flott navn, men det første min mann sa da jeg leste innlegget for han var: "hun kommer til å bli mobbet og få kallenavnet billige Bertine" Hadde ikke tatt sjansen på det navnet nei, selv om Billie alene er et fint navn. Huff ikke lett med disse navnene, vi har også flere navn vi kunne tenke oss til tredjemann, men noen av dem er nok uaktuelle pga redselen for mobbing, rett og slett.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå