Gå til innhold

Første time hos jordmor :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 14+3 i dag. Og har fått time hos jordmor på torsdag.

Dette blir da som sagt mitt første møte hos henne.

Vet at jeg skal ha med urinprøve,men er det noe annet jeg må huske på? Hva er det som skjer på disse møtene?

Hvis noen har lyst til å fortelle setter jeg pris på det! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer sikkert fra hvor i landet en bor, men her hos oss,vestlandet, så er det kun blodprøve en tar utenom å sjekke urinen din;) de har godt vekk med å ha en GU und. på første kontroll. ellers så fyller legen ut ett skjema til deg, og du kan spør om du har spørsmål, får også høre hjertelyden;)

Skrevet

Tror nok ikke det er noe annet du trenger å huske på.. :o) Da jeg hadde min første time hos jordmor sjekket hun kun urin og blodtrykk, veide meg, kjente på magen og jeg fikk høre hjertelyden.. :o) Ellers gikk time til å snakke om ting jeg og min samboer lurte på, jordmor spurte om min helse osv.. Kjempe koselig time.. :o)

Skrevet

Okey,tusen takk for svar:)

Er det mulig å høre hjertelyd i uke 14?

Er det vanlig å ha med samboer? :)

Skrevet

Jeg var hos jordmor første gang i uke 16, men de kan nok høre hjertelyden tidligere.. :o) Tror det er veldig opp til hver enkelt om samboer er med eller ikke.. Min har vært med på alt av kontroller og ul fordi han har villet det selv.. :o)

Skrevet

Det varierer nok litt, men legen min har sagt at man kan høre hjertelyd (i noen tilfeller) allerede i uke 11. Lykke til hos jordmor!

Skrevet

Eg har ikkje vært hos jordmor selv enda, men eg fikk høre hjertelyden hos legen da eg var 12+ et eller annet... Og legen fant den med en gang :o)

Med mitt første barn var samboeren/mannen min med på alle kontroller, både hos lege og jordmor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...