Lillemille78 Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er såååååå kvalm, mest om morgnen, men er det hele dagen. Jeg klarer ikke jobbe og det er så frustrerende. På en god dag klarer jeg kanskje et par timer,(jeg kan jobbe hjemmefra) men har det helt forferdelig og har vært sånn siden uke 6. Må sykemelde meg nå altså, noen som vet hvor lenge man kan blir sykemeldt om gangen?
barbalala Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har vært fullt sykmeldt siden jul pga kvalme, og begynte å jobbe 50% forrige uke. Dette fungerer bra for meg, jeg har noen ok timer på formiddagen og jobber da. Legen har foreløpig sykmeldt meg et par uker til. Er 11+6 idag, og tror forøvrig at den verste kvalmen er på hell...! Ta kontakt med lege, det er ikke noe problem å få sykemelding. Det viktigste er at du kjenner på kroppen din og ikke presser deg. Lykke til :-)
Kari Trestakk Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er 7+5 i dag, og er sykmeldt i to uker (f.o.m. forrige fredag). Har kastet opp flere ganger om dagen, så jeg gjør omtrent ikke noe annet enn å ligge på sofaen. Jeg prøvde å presse meg selv til å jobbe en hel uke etter at kvalmen meldte seg for fullt, men det var ingen god idé. Resultatet var at jeg ble mye dårligere enn jeg hadde behøvd å være, og jeg har ikke akkurat vært til mye nytte i heimen heller. Forklar legen hvordan du har det, så vil dere sikkert komme frem til en løsning med hel- eller delvis sykmelding. Evt. aktiv sykmelding dersom det kan være aktuelt. Jeg tipper vel på at du uansett ikke blir sykmeldt for mer enn to uker av gangen. Det er jo mulig at formen bedrer seg på de to ukene.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Hei! Kvalmen meldte seg som ett brak når jeg var 3+1, tok en graviditetstest og den var positiv 6 dager FØR IKM. Har vært sykmeldt siden, er fortsatt valdig kvalm, trøtt, svimmel osv, er i dag 5+3 og ble sykmeldt for nye 4 uker, tom 20 februar. Hvis jeg skulle føle meg bedre i mellomtiden var det vare å ringe slik at de kunne friskmelde meg før... men foreløpig har jeg ikke sjans til å gå på jobb, men satser på at det blir bedre og at jeg kan komme meg på jobb etterhvert... Lykke til da =) Klems
luftbobler Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er 4+0 i dag. Testet positivt for 4 dager siden. Vært forferdelig kvalm siden fredag. I går startet jeg med svimmelhet også. Dette er no skikkelig dritt ettersom jeg nettopp har startet i ny jobb og vegrer meg virkelig for å sykemelde meg så raskt. Føler ikke det blir det beste førsteinntrykket. Kommer til å bite tennene sammen så lenge det ikke går ut over nattesøvnen (er ikke kvalm på natta). Får jeg søvnproblemer kommer jeg til å be om sykemelding
EnNySpire:) Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Jeg jobber på eldrehjem og det er ikke akuratt en medisin for kvalmen, spessielt om morningen... jeg prøver å jobbe mest seinvakter om dagen, da føler jeg at jeg er mer effektiv og er bedre i formen... Men kvalmen kommer tilbake utpå kvelden... Det er forferdelig å jobbe når man er så kvalm...
Johan Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er 9+4 og har vært kvalm siden i jula. Har ikke kunnet sykmelde meg med fare for å ikke få ny kontrakt (siden den jeg har nå går ut på fredag). Nå begynner jeg i ny jobb på mandag, og synes ikke jeg kan sykmelde meg med en gang da heller.... Tok meg en hjemmedag i dag, noe som har vært fantastisk. Bra jeg har eget kontor, så ingen ser hvor lite effektiv jeg er - eller hvor ofte jeg løper på do;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå