syngejente Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg var ute å gikk en tur i dag ilag med pappa.ca.20 minutt.klarte ikke mer.. Syns det begynner å bli skikkelig tungt nå. Det presser nedover og har vondt i lår og føtter. Er i uke 35. Syns det er godt å komme seg litt ut i frisk luft. I dag har det vært nydelig solskinsvær i nord,men iskaldt,så hadde godt med klær på. Skal lage meg en kopp kakao og brødskive med brunost.
Husmusa85 Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Jaa,jeg går tur... trur ikke jeg kunne klart meg uten,selvom det starter å bli tungt... er 14 dager igjen. ) Er åsså fra nord da,kaldt her,men guuud kor nydelig det e ute ;o) Kos dæ med maten du )
Kickie Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Prøver å komme meg på minst en tur i uken. Men selv om jeg bare er i uke 29 kjenner jeg at det begynner p bli tungt, og jeg får masse kynnere bare jeg tenker på å få opp litt puls. Så ikke så veldig behagelig. Og all energien jeg hadde i 2. trimester er som forsvunnet. Men litt er vel bedre enn ingenting
treningsberta Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 tvinger min kjære til å gå tur med meg ca annenhver dag - må bare komme meg ut litt selv om det frister mye å bli liggende på sofaen. Ja, det begynner å bli tungt, men han får bare tåle at vi går veeeeldig sakte. Han kunne bare prøve å klage på det ;-)
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Jeg går fremdeles turer med bikkja hver dag, hovedturen er på ca en time. Har tre dager igjen til termin, og forsøker å holde samme tempo som tidligere i håp om at det kan være med på å starte noe! Så langt har det ikke funket... Men er uansett deilig å komme seg ut!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Er svært lite ute, og har skikkelig dårlig samvittighet for det! min stakkars jente på 2år blir jo nesten vanskjøttet så lite frisk luft som hun får Var ute en time i dag, og jeg kjenner at det blir vanskelig å holde formen resten av dagen.. da har vi bare tuslet litt rundt i hagen og i nabolaget + disset på dissene.. Får kynnere av nesten ingenting, og enda er det 10uker igjen til termin!! Jeg skulle hatt en egen motivator, som pusha meg til å prioritere lek og tur med snuppa mi, istedenfor at jeg alltid ender opp med å gjøre noe husarbeid osv! Klarer jo ikke begge deler samme dag :/
Mamma til tre? Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 I uke 37 ga jeg opp, skulle gjerne gått mer tur, men jeg blir helt ødelagt, babyen "borrer" seg så lang ned at jeg ikke kan sove på noen som helt behagelig måte etter på. Nei, her holder jeg meg til de yoga øvelsene som ikke gjør vondt;)
karka<3apriltulle<3overtid Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Prøver å gå tur så ofte som mulig, men må innrømme at det har vært veldig lite. Gått lang tur i formiddag sammen med pappa og søsteren min...ble litt for lenge. Kjenner det godt i ryggen nå etterpå. Men herlig med frisk luft da
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Prøver å gå en tur ut hver dag. Ikke alltid så langt da, men klikker jo hvis jeg går inne hele dagen. Har nå 10 dager igjen til termin, så det blir ingen joggeturer akkurat men litt bevegelse ute i frisk luft gjør godt. Håper babyen kommer snart. Regner med det blir lettere å gå turer med vogn enn med denne tunge magen.. Lykke til alle sammen.
Hera Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Følger 7-åringen til bussen hver morgen, det er en tur på hele 300 m t/r, da er det så vondt i bekkenet (er sykmeldt pga kvalme og bekkenløsning)at jeg må ha to timer etterpå for å komme på beina igjen. + at kynnerne hagler, og det er både vondt og ubehagelig. Men jeg sitter på terrassen hver dag, og ser på at hunden løper som en gal rundt. Hun har iallfall skjønt at matmor ikke orker å gå tur, så hun lufter seg selv hehe! Jammen godt vi bor landlig og har stor tomt som egner seg for litt egentrening. Men nå er det "bare" 7 uker igjen til termin, så etter det er det ut med vogn og hund for å komme seg noenlunde i grei form igjen. Kanskje man også får tilbake den kroppen som noen har stjålet? hehe
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Kommer inn til dere om ei uke, men må bare svare på denne. Ja, jeg går turer fortsatt. Har en hund som må luftes en time hver ettermiddag, så annenhver dag er jeg ute med ham. Men nå har jeg vært syk med lutveisinfeksjon, så nå har sambo gått hver dag tom lørdagen. (ei hel uke altså). skal nå ut med hunden, og håper jeg ikke kommer til å hoste resten av kvelden.... Og så på jobb igjen i morgen... Vært hjemme over ei uke nå, så merker det er slitsomt å begynne på igjen. Godt jeg har fått 20% sykmelding ifbm svangerskapet frem til 22. feb.....
ohayoo Skrevet 27. januar 2009 #12 Skrevet 27. januar 2009 Til Helene <3 Sarah & Spire Gå heller ut sammen med dattera di, husarbeidet forsvinner ikke (uheldigvis) - det er sunt for dere begge med litt frisk luft. Jeg prøver å gå en liten tur i hver dag i helgene, men nå har bekkenet satt sine begrensninger på meg, går en runde som vanligvis tar 10, toppen 15, minutter på dobbelt så lang tid, og med noen pustepauser i mellom - nå begynner det heldigvis å nærme seg slutten. I ukene går jeg til og fra bussen som tar meg 5 minutter pr gang...
Jippppi Skrevet 28. januar 2009 #13 Skrevet 28. januar 2009 Alle svangerskap er forskjellige og mine har gått i bølger det påvirker tur utfluktene. Nå har jeg 3 dager til termin (2 svangerskap) og igår gikk jeg ca 2,5 timer. Kjempefin tur - gjør så godt for hodet. Klarer ikke å holde samme tempo som tidligere. Hodet har ikke festet seg, og klarer ikke så lange turer når hodet ligger langt nede i bekkenet. Tror på tur og aktivitet i svangerskapet - på det nivået enselv mestrer og kan nyte godt av.
Plutselig_gravid Skrevet 28. januar 2009 #14 Skrevet 28. januar 2009 Ikke noe turer her i gården. Kommer meg knapt nok inn til doen alene. Smertehelvete. Har fått beskjed om å ligge mest mulig. Skikkelig deprimerende og frustrerende. hahaha, drømte at jeg løp maraton her en natt. Fantastisk!
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 28. januar 2009 #15 Skrevet 28. januar 2009 Jeg er faktisk på sats 1,5 time hver dag enda jeg....14 dager til termin:) veldig glad for det, siden jeg er så vant til å trene til vanlig...tror det ville blitt kjedelig å måtte sitte stille. Men så har jeg ikke hatt noen spes plager i svangerskapet, som ville gjort aktivitet vanskelig:)
Helene- Skrevet 28. januar 2009 #16 Skrevet 28. januar 2009 Jeg og kjæresten går tur hver dag. I helgene pleier vi å gjøre det annerledes, så man ikke blir lei av de vanlige turene. Da drar vi å svømmer eller kjører til en av lysløypene å går der. Det er veldig godt med frisk luft og jeg kjenner at jeg blir sur om jeg ikke kommer meg ut hver dag. Iskaldt er det, men det er jo bare å kle på seg gode varme klær (av de få man enda får igjen) Er vel kanskje av de heldige som ikke har noen nevneverdige plager bortsett fra at jeg har plagdes med den venstre siden av hoften. Har til tider vært så vond at det har blitt vanskelig å gå men dette har bare forsvunnet, så er utrolig glad for det.
mammae:-) Skrevet 28. januar 2009 #17 Skrevet 28. januar 2009 Nei det er ikke mangen meterene jeg klarer og gå pga bekkenet, blir noen korte turer innimellom og når jeg er ute med barna:-) Men sykkler/spinning og trener stryke 3 ganger i uka ca, det er ikke så belastende for bekkenet:-) og godt og få trene litt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå