Gå til innhold

KISS


lisstupp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, vet ikke om jeg har erfaring med det akkurat, men jenta vår hadde symptomer på KISS fra hun var nyfødt til ifjor høst. Gikk til behandling hos manuellterapeut, som var spesialist innen KISS, og hun mente hun greide å behandle henne. Ble i hvert fall mye bedre etter 3-4 ganger der. Og det er helt gratis! Skal tilbake på etterkontroll i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe erfaring har vi. Vi var til ørten behandlinger hos manuellterapeut og har tett oppfølging av fysioterapeut. Kjenner også til en gutt på noen år som har fått tilbakefall. Noe du lurer på?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter på og få time hos terapeut til begge ungene. Har ei jente på snart 6 og det er noe som skurrer i forhold til grovmotorikken hennes, hun er veldig klumsette. Ellers er finmotorikken upåklagelig. Det er også andre ting som gjør at hun passer inn under KIDD.( nå som jeg har lest en del om KISS passer hun inn under flere av symptomene som baby også) Han lille er snart 8 mnd og sliter fryktelig med søvnen. Hjelper ikke å ha fast døgnrytme, ingen ting. Han sover urolig, roper og skirker i søvne, ligger med hodet godt bøyd bakover, når han ikke gjør det ligger han og "hopper" og han våkner ofte. Og så har han problemer med og få svelget fast føde. Han brekker seg ofte. begynte og trene på grøt når han var 4 mnd. Og han har ennå ikke spist opp det lille jeg lager til han. Han får litt mat ytters på sjeen, blir det mer brekker han seg. Terapeuten sa at det kunne ha sammenheng med KISS. har henvisning til barnelege men ingen time før i mai. Så fram til da får vi prøve noe annet. Det er også vanskelig og få trøstet han når han gråter, noe det blir en del av når han ikke får sovet ordentlig. Så vi håper på time snart for å få avkreftet eller bekreftet våre misstanker.

ikke noe jeg lurte på egentlig, ville bare høre noen andres erfaringer rundt behandling om den har hjulpet og hvilke problemer det har hjulpet mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at behandling fungerer. Vi ser veldig forskjell fra Oliver var 1 måned til nå når han snart er 9 måneder. Før så kunne han ikke legge hodet helt til venstre siden. Ikke tale om. Nå så snur han hodet omtrent mer enn til siden. Vi var jo endel ganger, men etter første behandlingen vi var på, så mistet jeg nesten alt motet. Det ble bare verre i en ukes tid, noe som jo er vanlig. Men så ble han mykere og mykere. Han har hengt litt etter i utviklingen på magen, da han har vært svak på venstre side etter behandlingene. Men det er ingenting, så lenge han er frisktmeldt. Her hadde vi låsning i nakkevirvel, midtrygg og bekken. Vi har slitt litt med grøt også, men tok det sakte og til slutt fungerte det bra. Men dette begynte vi med etter han var frisk da.

 

Jeg tror nok du vil få en baby som sover ganske greit etter behandlingene. Vi merket endel endringer i søvnen etterhvert som behandlingene pågikk. Nå har Oliver sovet natten gjennom siden han var to måneder, men han våknet maaange ganger i begynnelsen. Disse behandlingene trenger heller ikke ta så lang tid. Det kan være over på to behandlniger, med beskjed om å trene opp igjen det som er svakt. Jeg vet at det kan ta litt lengre tid med behandlinger på KIDD-unger, men jeg har sett resultater som er vel verdt behandlingene sine der også:D

 

Vi fikk blandt annet spørsmål om Oliver bæsjet bedre når han hadde fått fikset på bekkenet sitt. Det gjorde han ikke, men det gikk over etter en periode. Vi fikk også beskjed om gulpingen var blitt bedre når han var frisk, men det var den ikke. Det kan ha sin naturlige forklaring i at han har fått påvist melkeproteinallergi og eksem. Eller reflux.

 

Jeg vet det virker skummelt med behandlingene for jeg syns det selv. Men det er spennende også da! Og det ser kanskje brutalt ut, men de små har bare godt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...