Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar/februar neste år har min far 50 års dag og vil spandere Thailand tur på hele familien... Dette er jo kjempebra, men jeg lurer på hva dere syns om å ta med en 1 åring til Thailand? Jeg leste et sted at immunforsvaret ders ikk er så godt utviklet da og at det var mange barn som ble raskt syke i Asia og i Syden. Vi har veldig lyst å reise, men ikke hvis det er helt uansvarlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lurt litt på det samme. Mine svigerforeldre fyller 60 til våren, og de også vil reise for å feire, med hele familien. Det blir også når jentungen er omtrent ett år gammel, og jeg er ærlig talt litt skeptisk til å dra henne med på Syden-tur så tidlig... Men jeg vet ikke noe mer om det, håper du får noen gode svar !! :-)

Skrevet

Med forrige barn var vi på Kypros når han var 4,5 mnd og det gikk kjempefint for da fullammet jeg og det var minimal risiko for noe smitte.

Jeg ville vært litt mer skeptisk til å dra til Thailand. Har vært der to ganger uten barn og har sett at mange drar dit med barn, men så vidt jeg har fått med meg anbefaler helsemyndighetene ikke å dra dit med barn under 2 år (tror jeg det var) både pga smitte via mat, drikke etc men også pga mygg der som kan gi farlige infeksjoner.

Jeg ville spurt meg til råds på helsestasjonen!

God tur hvis dere reiser:-)

Skrevet

Heisann. Jeg ville ikke reist så langt med et så lite barn. Med tanke på f.eks dengue feber og andre tropiske sykdommer. Det er heller ikke så kult hvis det skulle skje noe og sykehusene er i dårlig stand osv. Varmen kan og være et problem for et så lite barn. Tenk lit tpå hvem som har mest glede av turen, det er ihvertfall ikke barnet. Det er jo mange andre steder man kan reise som ikke utsetter barnet for så mye smitterisiko.

Skrevet

Joda, det skal i allefall vi! =)

Vi har bestilt tur til Thailand når lillegutt er ca 7 mnd, og jordmor på helsestasjon sa at dette ikke er noe problem i det hele tatt! Vi har også et vennepar som reiste til Thailand da datteren var 4-5 mnd, og de var kjempe fornøyde!

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Hygiene og smitte er ett aspekt -husk på feks. at barnet er for lite til å få de fleste vaksiner. En dehydrert 1-åring som spyr i begge ender er ikke my idea of fun. En annen ting er flyturen -10-11 timer med en potensielt illskrikende, høydesyk og ikke-sovende unge er nok til å drepe enhver reiselyst for vår del. Vi har vært mye sørover med våre to, men kloke av skade har vi efterhvert valgt reisemål efter flylengde, med et maksimum på 4 timer! (Mallorca går feks greit) Samt at vi velger avreise/flytider efter ungenes naturlige døgnrytme -og det kan fort bli mye dyrere enn klassikeren " opp halv tre om morgenen og stå i to timer kø på Gardermoen"..

Min mor driver et stort feriested i vest-Afrika og vil gjerne ha oss på besøk. Ja takk, når vi ikke lenger har bleiebarn og de eldste er store nok til at de (og vi) får noe ut av utenom større mengder stress er vårt svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...