Gå til innhold

Hva er egentlig greia med Dr.Phil?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor den mannen har fått så mange tilhengere! Han oppfører seg jo som om han var en eller annen slags gud, og det verste er at folk behandler ham sånn!

Satt tilfeldigvis foran tv3 da programmet hans begynte i formiddag, og ble sittende å se litt. Det må være noe jeg har gått glipp av et eller annet sted, for i mine øyne er han bare en fyr med alt for stort ego, som tilfeldigvis har fått sitt eget tv-program, og derfor er han plutselig ekspert på alt mulig, og har rett til å behandle mennesker som dritt, bare for å få flest mulig seere.

Jeg skjønner det bare ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...litt uenig. Har sett på det innimellom (ikke i dag) og kjenner ikke igjen den beskrivelsen du kommer med (stort ego, gud og behandler forlk som dritt). Han pleier å være bunnløst ærlig om tingenes tilstand, riktignok, og for mange er vel det hardt å høre?

Skrevet

Han avbryter når folk prøver å forklare noe, han latterliggjør dem, f.eks. ved å vri på det de sier, sånn at det høres veldig dumt ut og ikke lenger har samme mening som personen prøvde å få frem.

I dag da den ene dama ikke forsto spørsmålet han stilte så, nektet han å forklare det, men svarte i stedet at her var det han som skulle stille spørsmålene, ikke hun. HUN skulle svare på spørsmål, ikke han! Det gjorde han jo bare for å vise seg. "Her er det jeg som har makten!" Da hun ikke skjønte det, fordi HAN forklarte det elendig, så ba han henne sette seg ned, for hun "kastet bort tiden hans"..!

Skrevet

Enig kake.

Han sier alt bare rett ut....in your face! Er storsett enig i alt han sier. Det som virkelig overasker meg er at det finnes så mange idioter som gidder å delta i programmet! *flaut*

Skrevet

Jeg kan ikke heller være enig i det utsagnet hi. Han er bunnsolid denne mannen, og har virkelig peiling på det han driver med ,og er brutalt ærlig med de han skal hjelpe. Og slik må det jo være. Hvordan skal han kunna hjelpe noen som helst hvis de lever i sin egen løgn og ikke skjønner hva de driver med?.

For å kunna bygge opp noen på nytt, må man først rive de ned, få de til å skjønne sin egen rolle i en problematikk, og da kanskje ta bort noen løgnaktige illusjoner eller 10. Sanningen kan være grusom og gøre, og voldsomt vondt å høre. Men hvem hjelper en løgn?

Skrevet

Regner med det er mange Dr.Phil fans her, så jeg får vel høre det nå... ;)

Skrevet

He he!

Skrevet

Vi kan ikke alle se på ting likens. Men jeg håper du regnet med at ikke alle ville være enige?

Skrevet

Nei, som sagt så regnet jeg med at det var mange Dr.Phil fans her inne. ;)

Jeg er enig i at man selvsagt må være 100% ærlig, og virkelig få folk til å forstå problemet før de kan fikse det. Det er bare litt av holdningen hans jeg ikke liker. At han avbryter folk og ikke lar de forklare seg ferdig, eller ikke gidder å høre etter i det hele tatt, fordi han allerede har bestemt seg for hva han tror og mener om personen.

Skrevet

Enig i at han kan virke arrogant og selvgod....men han vet hva han snakker om, så det er kanskje litt naturlig.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener hi.

Sneia så vidt det var innom tv3 i stad, men jeg så ikke helt programmet. Han var en smule "diktatorisk" i dag, hvertfall det jeg så. Så nesten ut som litt skuespill (det er jo amerika vi snakker om)

Men bare så det er sagt, så pleier han ikke å være sånn. Jeg liker å se programmen hans. Han er egentlig veldig menneskelig :o)

Skrevet

Dette er jo ikke første gangen han hører historien til gjestene sine. De bruker jo god tid på bakgrunnsintervjuer osv, og i følge han selv så leser han alt på forhånd og setter seg godt inn i situasjonen deres.

Og han har jo kanskje et kvarter å gjøre det på per gjest. Så da vil han vel komme til kjernen i saken, i stedet for å la gjestene servere bullshit som han har hørt flere ganger før. Nå så ikke jeg dagens program da.

Har sett mange av programmene hans, og som regel er jeg enig i det han sier. Men ikke alltid. Han er kanskje litt vel konservativ for min smak, men så er han jo også amerikaner:)

Skrevet

Jeg er ikke Dr. Phil tilhenger, så jeg er helt enig med deg økologisk_knekkebrød. Syns hele fyren er ekkel, arrogant og nedlatende.

Skrevet

Tviler ikke på at han er dyktig i faget, men jeg synes ofte han fremstår som erkekonservativ og pompøs..ikke helt sansen for det, nei.

Skrevet

Jo, han er veldig dyktig...det skal jeg love deg! Jeg har følt med han helt siden han var advokat for Oprah på 90-tallet.

Skrevet

Sorry cherry...trodde du skrev at du tvilte på at han var dyktig!

Skrevet

Jeg er ikke DR.Phil fan i det hele tatt, men det er rett som de over sier at han bare er dønn ærlig og kaster sannheten i trynet på folk. Derfor er jeg ikek så stor fan heller.. Hvem som helst kan påpeke det innlysende på TV liksom :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...