Ann_ Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er usikker på når jeg har termin. Jeg fikk ikke mensen må i jan så jeg regner med at jeg har termin i september, nå fullgått uke 6 pluss. MEN magen min er allerede kanskje stor. Jeg trodde jeg var gravid for 3 mnd siden også siden mensen ikke kom før 3 dager etter. Jeg er aldri forsinket. To tok tester og begge negative. Blødningene som har vært i mellomtiden har vært forsinket og meget merkelige. Av den grunn er jeg usikker. I dag har jeg vært hos legen. Han skulle undersøke med Ullevål om de kunne ta ul før uke 19 men de var vist ganske negative til slike ting. Jeg prøvde å si at hvis jeg skal vente i 12 uker til kunne jeg nesten være klar til å gå i permisjon etter ul om det var slik at jeg faktisk ble gravid for 3-4 mnd siden. Han skulle undersøke videre. Så spurte jeg om vi skulle ta blodprøver og få i gang papirmølla. Nei det kunne vi vente med. Når skal vi ta det da? Mente dette var noe som burde være på plass ganske tidlig. Han har alltid lange ventetider for å få ny time men han ville heller ikke sette opp ny time for meg. Hjelp!
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Betal for å ta privat UL og se om du faktisk er lengre på vei enn du tror. Er du 3-4mnd på vei så går du tilbake til legen og sier at du har "bevis" for det.. dumme legen din, må jo ta deg litt seriøst da.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Hva med å få en henvisning til en gynekolog...? Skjønner at det er vanskelig å vite termin sånn som du beskriver her....
Gjest mphs Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Kunne han ikke kjenne på livmoren din heller? Fikk du ikke gu?Jeg har begge ganger sagt fra når jeg har bestilt første time at jeg ønsker GU.
temine Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Da ville jeg tatt en ultralyd privat. Koster vel rundt 500 kr for en vanlig en (om du ikke skal ha 3d da), men det er jo verdt det...slipper å gå å lure så lenge. Får ofe time på dagen/dagen etter på slike klinikker. Lykke til:)!
Ann_ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2009 Jeg kan alltids ta en privat ul men synes det skulle være unødvendig. Han reagerte på at magen min var så stor. Han kjente på livmoren men ble da usikker. Han er ikke særlig interessert i gravide pasienter. Jeg vet jeg burde endre fastlegen men vet ikke til hvem jeg skal endre. Forrige gang jeg var gravid sa jordmor at jeg ikke skulle gå til han men kunne gå hos henne hele tiden. Hva med blodprøver? Er det ikke normalt for andre gang å ta dette så raskt som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå