*3 prinsesser* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har to prinsesser. Hun eldste er 4 og av den sjenerte typen. Hun går i barnehage, noe jeg tror er bra for henne. Nå tror jeg hun leker med alle, men kan ikke si om det er henne eller de andre som tar initiativ til leken. ( Tror vel helst det siste). Det tok henne lang tid å vende seg til den nye barnehagen, men nå ser det ut som hun trives. På fritiden elsker hun å leke med to venninner i gaten. Hun etterspør dem mye. Mandagene har hun gått på turn i over et år, men hun har bare likt det sånn passe. Nå har jeg meldt henne på et nytt kurs der hun må gå alene fordi det er for barn på hennes alder. ( Før gikk hun på foreldre og barn) Dette har hun syns var veldig skummelt selv om jeg har vært i gymsalen i starten og fortalt henne at jeg er i garderoben ellers og at hun bare kan komme ut. Hun har grått innimellom men andre ganger ikke men bare satt og sett på de andre når de har turnet. Nå har jeg tatt henne ut av kurset og spurt om det er noe annet hun heller vil gå på. Da har hun foreslått bading, så nå tenker vi å prøve det. Hva tenker dere om henne og situasjonen? Er takknemlig for svar.
yasmina Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Jeg hadde gjort som deg og tatt henne ut. Min soenn er ganske lik og vi tok han ut av dansegruppen vi meldte han inn i. Han fant ikke roen uten meg og det var mye taarer innvolvert... Flott at hun vil proeve ut noe annet, da hadde jeg sjekket opp mulighetene rundt det og tenkt at saa lenge hun gaar i bhg saa faar hun laert de sosiale kodene der og fritidsaktiviteter haster ikke. Det gaar seg til etterhvert, noen er mer sjenerte av natur og vil alltid vaere det.
lÅktiHaUDe Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Heisann Minste jenta vår er slik som jenta di, litt sjenert.. Nå blir hun 6 og kom en dag og sa hun ville begynne på dansing. (Gikk på det et halvt år da hun var 4, men ville ikke mer). Jeg mener som Onemore... at fritidsaktiviteter for så små barn absolutt ikke haster. De trenger ikke gå på noe i det hele tatt, tror også at det ofte kan bli for mye for de. Har de veeeldig lyst kan en jo selvfølgelig vurdere det. Tror det var helt rett at du tok henne av turn gruppa, vent heller til hun spør selv. Hva bading angår så er jo det en aktivitet for hele familien som er kjempebra Vår på 5.5 lærte seg å svømme nå og ble såååå stolt Kos dere på bading.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå