Mammapudding Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Nå er jeg irritert, må jo være helt evneveik som ikke får til å bake brød som kun skal blandes med vann engang!!!!!!!! Spurte her inne første gang jeg prøvde å bake og fikk mange tips, de har jeg nå prøvd å likevel vil ikke brødene heve:( Hva skjer om jeg har mer gjær i? Det er jo gjær i pakken og blandingen skal kun blandes med vann. Så skal den heve på et lunt sted i 60 min, og den har stått lunt i 60 min uten å heve:(
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Vet ikke hvilke tips du har fått før,men vannet må jo være lunkent, ikke for varmt... Regner med at du vet det! Ellers går det jo an å prøve uten disse ferdigposene. Bruk fersk gjær, vann, litt margarin, salt og mel. Det er like enkelt!
Mammapudding Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2009 Fikk tips om å ha litt varmere enn fingervarmt, det hadde jeg nå..men kanskje det ble for varmt igjen? Skal prøve en annen type ferdigpose først, så slipper jeg å kjøpe mel:)
Bertine123 Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Blander du gjæren først ut i den lunkne vannet? Det pleier å gi best resultat. Rør gjæren godt ut og tilsett deretter melblandingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå