Gå til innhold

Hvor på magen kjenner dere bevegelse og spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å sammenligne litt skjønner dere, for å finne ut hvilke vei knøtte ligger. Jeg tror nemlig han ligger i sete leie eller tverr leie. Og blir gal av å gå å vente på neste svangerskapskontroll som er i morgen:P hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har også lurt litt på om min lille tøtte har lagt seg i tverrleie.. for jeg kjenner bevegelser på begge sider av magen, men på høyre siden er det en litt større del.. Huff vanseklig å beskrive dettte :D Men kjenner også småbevegelser som man også kan se ved navelområdet. Hehe Enn du?

Skrevet

Tutta mi ligger i seteleie, og jeg kjenner hodet hennes ved navlen, beina nede ved lysken min og hendene hennes på høyre side av navlen:) Så kjenner jeg henne oppi ribbeina mine ganske ofte.. :)

Skrevet

Jeg kjenner bevegelser all over, men vet det er en fot på høyre side av navelen som beveger seg helt bort til høyre side av magen min og opp mot ribbeina. Den andre foten kjenner jeg på den venstre siden av navelen og den beveger seg ikke like mye som den på høyre side. Så kan jeg kjenne når hun roterer på hodet og beveger armene og hendene sine akkurat der blæra sitter. Og denne lille frøkna her beveger seg masse, gruer nesten litt for å ha henne utenfor magen for tror ikke denne jenta vil sove særlig mye... -håper jeg tar feil :D

Skrevet

Jeg kjenner liksom beina som sparker nede ved lysken, og hode helt klint inntil ribbeina mine. Er til å bli gal av. lurer av og til på om det går ann at han har klemt hode under ribbeina mine, skikkelig ubehagelig:P Gleder meg til i morgen, håper legen greier å kjenne hvordan han ligger.. Han hadde i hvertfall ikke festa seg sist ( uke 32), men kan jo ha snudd seg uten at jeg har merka det, selv om jeg tviler litt...

Skrevet

jeg kjenner også spark på begge sider av magen, men mest øverst. I følge legen ligger hun med hodet ned, men med ryggen sin mot ryggen min, slik at hun titter fremover. Det er visst derfor jeg kjenner spark så godt på begge sider, ofte samtidig, fordi hun strekker armene til hver side og bena litt ut til siden. Men tror også hun snur seg litt rundt for i perioder kjenner jeg det mer på den ene siden enn den andre.

Skrevet

mitt barn ligger med hode ned:) men kjenner bare rompa som ligger helt framme i magen oppe.. har ikke kjent noe spark mot ribbeina enda (heldigvis,,,, OG BANK I BORDET) kjenner hvertfall et bein en gang i blandt på venstre side av navlen og også handa på venstre side:) min har enda ikke festet seg. menvi fårse om2 uker:) er forresten 36+0 i dag:)

Skrevet

Her er også hodet ned nå, kjenner rompa helt tydelig øverst til venstre på magen, rett under (av og til kjennes det som den ligger utenpå) ribbeina mine. Bevegelsene er mest øverst i magen, mer som en type bølgende bevegelse enn tydelige spark.

Av og til trener han kickboksing, da er det to raske slag ned mot lysken og ett spark øverst i magen :)

Skrevet

jeg var også HEEEELT sikker på sete, eller tverrleie i uke 30. Var sikker på det var hodet jeg kjente oppunder høyre ribbein, også kjente jeg sparkingen på høyre side, helt inn mot hoften. var sikker på sete/ tverrleie, siden jeg ikke kjente spark i ribbeina, men ut mot høyre. Til og med jordmor var sikker på seteleie, helt til jordmor studenten og ultralyd viste hodeleie.. ( uke 30)

Lillegutt ligger fortsatt i samme stilling. med hodet ned, ryggen mot min venstre side og ben og armer som sparker mot høyre, men hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg fortsatt trodd sete/ tverrleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...