husmus &2 Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Vår lille promp har tatt helt av på vekstkurven sin. Han er 11 uker og allerede 65 cm lang. Det er neimen ikke mye plass igjen i OTH vognen hans, så nå lurer jeg på hva i alle dager gjør dere/har dere planer om å gjøre dere andre med store barn? Jeg anger litt på at jeg ikke kjøpte Bugaboo, men den er vel i utgangspunktet ikke særlig mye lenger. Samtidig har jeg vel fortrengt at som snart pensjonist har jeg ikke rygg til å bøye med nesten ned på bakken for å finne barnet mitt, men det er en annen historie. Akkurat nå furter jeg for dumt kjøp. Jeg begynner å klø i fingrene etter å selge OTH´n, men jeg er så gjerrig at jeg er ikke interessert i å putte i en krone mer på vognkjøp, men jeg begynner å ane at vi kanskje må? Nå har vi ikke den aller nyeste modellen av OTH, så der kan vel ikke sportsdelen legges helt ned, så jeg er litt i tvil. Hvis han blir for lang før han kan flytte over, ja, hva da? Noen andre med samme dilemma?
Makko med to små gutter Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Vi har en tfk (bagen er riktignok nesten 80cm) og stor unge, så samme "problemet". Vi gikk over til sportsvogn når mini var knappe 5mnd. Det gikk over all forventning. Han trives MYE bedre i vogna si, nå kan vi gå tur med våken unge uten at han griner. Jeg har faktisk ikke funnet en eneste av fagpersoner som sier at det farlig at de ikke ligger helt flatt, har spurt både HS, lege og naprapat. -Alternativet ditt er jo å kjøpe en lang softbag å ha i vogna....
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Hei! Vi er to lange foreldre, så vi antok at vi ikke kom til å få noe miniknøtt. Vi fikk rett. Han er ganske nøyaktig seks mnd og er 74 cm lang alt! Ser ut som en ettåring! Men vi var litt føre var og gjorde som hun over: Kjøpte TFK Joggster Twist. Veldig fornøyd med den vogna. Hva jeg har hørt er den en av de lengste på markedet hva gjelder både bag og sportsdel. Han måtte ut av bagen 4, 5 mnd gammel (og da hadde jeg egentlig burde skifte den før!) men stortrives i sportsdelen. Den blir jo ikke helt flat da, men nesten! Og han hadde nok aldri godtatt å ligge 100% flatt heller, for da får han jo ikke sett noe. Han er dødsnysgjerrig den gutten! Det eneste jeg ikke er helt fortrolig med er at han sitter vendt fra oss i sportsdelen. Ser ikke ut som han er utrygg, og vi har løst det ved at vi har "luka" i kalesjen åpen, slik at han kan titte rett opp på oss gjennom plastduken i "taket." Kan i allefall anbefale vogna på det sterkeste :-)
husmus &2 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2009 Takk for svar jenter! Jeg ser at jeg bør ta en prat med HS selv angående det med å ligge flatt eller ikke. Jeg har fått det så innprentet her inne at det kanskje er nødvendig med en fagsamtale. Tjukkemagen, nå minnet du meg på noe annet jeg angrer på også, nemlig at OTH også vender utover. Jeg har allerede separasjonsangst når den dagen kommer. Gudene vet hvordan det skal gå med barnehage, når jeg knapt takler tanken på at han jeg ikke får sett han i vognen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå