*Troika* Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Ville dere tatt med dere en 8-9 måneders baby til Thailand? Hvorfor?/ ikke? Hvis vi drar, kommer vi til å bo i egen leilighet/hus.
Full house Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Har lest at mange her inne har gode erfaringer med baby i Thailand. Jeg derimot, hadde ikke gjort det. Jeg elsker Thailand, men har også sett mange utilpasse nordiske babyer der nede. Thailand er 8 grader fra ecvator, så det er veldig varmt der.. De fleste mødrene på stranda så ganske stressa ut for å si det slik.
fia08 Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Ja, det ville jeg! Vi kommer til å dra med en baby på 6-7 mnd til Thailand. Er nå vi har muligheten, så hvorfor ikke? Bare man tar noen forhåndsregler og har forberedt seg, så ser jeg ikke noe i veien med det. Ville sjekket ut "myggsesongen" dit du skal og når.
*Troika* Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2009 Noen flere med meninger / erfaringer?
Norwegian by injection Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Ikke noe problem å reise til Thailand...vi skal dit i mars med 3 barn. 18mnd., 8år ,9år.
Katsi Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Ja det ville jeg. Så lenge dere ikke skal ut i bushen men holder dere til de utbygde stedene er helsetilbudet for turister veldig bra. Synes ikke det er for varmt, bare til å ha lite klær på og holde dem i skyggen. Ville hatt uv drakt på babyen når h*n skal bade.
*Troika* Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2009 Vi hadde tenkt på phuket, nær byen. I desember/januar en gang. Vet ikke om det er for varmt da. Noen som har vært i phuket?
Mikitussa Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Vi reiser om 3 uker med baby på 9 måneder. Vi tar våre forholdsregler og tar med mat hjemmefra i tillegg til at jeg ammer en del enda, så det regner jeg med går bra. Storesøster på 3 år og 4 måneder er jeg egentlig mer bekymret for...Hun takler nok også varmen bra, men maten er jeg mer redd for :-). Vi skal forøvrig være der i 4 uker. Vi har vært i Thailand tidligere (Krabi, Phi-phi og Karon beach) med storesøster når hun var 16 måneder, og hun storkoste seg. Varmen takler de små som regel veldig bra, men en må selvfølgelig holde dem i skyggen og gjerne bade litt ofte hvis en er på stranda. Og selvfølgelig få i dem nok drikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå