Gulosten™ Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Å ikke vite hvilken NORSK komponisk som skrev musikken til Peer Gynt??? Ser på Frokostquiz da.... Hahaha
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Hvorfor i all verden skulle ikke det gå an? Jeg har ikke peiling jeg, men ville gjettet Grieg. Er det noe jeg har null interesse for er det musikk og kunst, så i historisk perspektiv. Jeg vet hva jeg liker å se på og høre, og hvem som har laget det er meg revnende likegyldig. Ergo kan jeg lite om det også.
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Folk kan være overraskende dumme noen ganger. Husker det var ei her inne som ikke visste hvem Gerd Liv Valla var da det stormet som verst rundt henne og hun var på forsiden av omtrent samtlige aviser hver eneste dag i flere uker. Er så man ikke vet om man skal gråte eller le..
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Så man er pr definisjon dum hvis man ikke vet hvem som komponerte denne musikken? Det var en ny definisjon av dum gitt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Om man ikke er dum, så synes jeg i hvert fall man er relativt uvitende.
Bægge dætern Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 nå er det vel sånn at alle spørsmålene på frkostquiz (og lignende progr) er tatt fra barneskolepensum og regnes som allmenkunnskap slik at flest mulig (og i særdeleshet arbeidsledige og hjemmeværende som ser slikt søppel) skal klare å svare og bruke pengene sine på å ringe inn...................
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Om man er interessert eller ikke, man har jo gått på barneskolen og noe må man da ha plukket med seg...
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Joda, men at man kan lite om et tema betyr ikke at man er dum. Isåfall er de aller fleste mennesker jeg har møtt direkte dumme, da jeg aldri har møtt noen som kan mye om alt. Selv om mange liker å tro at de gjør de
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Absolutt, men Peer Gynt var aldri en del av undervisningen på barneskolen jeg gikk på foreksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå